י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניסיון סחיטה

ההצעה שקיבלה 'יהדות התורה' מהקואליציה אך נדחתה

ע"פ הדיווחים אמש, בקואליציה ניסו לגרות את חברי הכנסת החרדים בסיעת יהדות התורה לתמוך בחוק איחוד משפחות בתמורה לקידום הפיצויים עבור משפחות נפגעי האסון במירון | חה"כ יעקב אשר: "לא יקום ולא יהיה"

ההצעה שקיבלה 'יהדות התורה' מהקואליציה אך נדחתה
יעקב אשר צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר הגיב הבוקר על ניסיון סחיטה של הקואליציה לגבי מתן פיצויים למשפחות מאסון מירון, וזאת לאחר הפרסום כי גורמים בקואליציה פנו ליהדות התורה וביקשו מהם לתמוך בחוק איחוד משפחות בתמורה להסדרת הפיצויים.

לאחר הפרסום כי הקואליציה הסכימה לתמוך בחוק למתן פיצויים לנפגעי מירון, בתמורה להימנעות יהדות התורה בחוק איחוד משפחות, אומר ח"כ יעקב אשר כי "לא יקום ולא יהיה", לדברי אשר, "מנסים לסחוט, משחקים בכאבן של המשפחות לא נהיה חלק מדבר כזה חוק הפיצויים יעבור כך או כך".

הבוקר דיווח עמיחי אתאלי כי בכירים בקואליציה, שחוששים שלא ישיגו רוב בהצבעה בכנסת, הציעו לח"כים מיהדות התורה לא להתייצב במליאה תמורת קידום מנגנון פיצויים למשפחות של הרוגי האסון, אך חברי הכנסת החרדים דחו את הפנייה.

המהלך של הקואליציה לא צלח, על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק שהגיש ח"כ יעקב אשר, הקוראת לפצות את משפחות 45 הרוגי אסון מירון וגם את הפצועים. הצעת החוק מבקשת להקים ועדה שתהיה אחראית על קביעת מנגנון הפיצויים.

כזכור אתמול דיווחנו כי בכירים בקואליציה בחנו עם ח"כים ב'יהדות התורה', האם יסכימו להימנע בהצבעה על חוק איחוד משפחות ונדחו על הסף. אתמול אמר ל'בחדרי חרדים' בכיר במפלגה: "המטרה שלנו עכשיו זה להפיל את הקואליציה, ולא לשתף פעולה איתם".

בכיר נוסף אמר ל'בחדרי חרדים': "הקואליציה נואשת, פתאום הם נזכרו שאנחנו כאן, אין מצב שאנחנו נתמוך בחוק".

גם מ'הליכוד' נשמעו דברים דומים. בהודעה שפרסמה מפלגת הליכוד נאמר: "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה. אחרי שבנט ושקד הדיחו את הימין מהשלטון כדי להעלות במקומו ממשלת שמאל מסוכנת לישראל - כעת, הם מתקפלים בפני איבתיסאם מרעאנה והאחים המוסלמים ומאפשרים הגירה פלסטינית המונית לישראל. מעולם לא הייתה בישראל ממשלה מסוכנת יותר לעתידה וביטחונה של ישראל".

יעקב אשר פיצויים אסון מירון תשפ"א חוק איחוד משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד