י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חוק גזעני"

מכה קשה לקואליציה: ח"כים ערבים מסרבים לתמוך בחוק האזרחות

ברקע הניסיון לשכנע את רע"מ לתמוך בו, חברי הכנסת הערבים בקואליציית השינוי מודיעים באופן נחרץ כי יתנגדו לחוק האזרחות: "הוא חייב לעבור שינוי, הוא לא יכול להמשיך להיות מפלה" | שבוע הבא הוא צפוי לעלות להצבעה - האופוזיציה תיחלץ לעזרה?

מכה קשה לקואליציה: ח"כים ערבים מסרבים לתמוך בחוק האזרחות
עבאס במטה המפלגה בליל הבחירות צילום: פלאש 90

לאחר שדחו את ההצעה של האופוזיציה לתמוך בחוק יסוד ההגירה, היום (רביעי) בקואליציה סופגים מכה קשה, לאחר שחברי כנסת ערבים הביעו התנגדות לחוק האזרחות.

הראשון הוא השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג׳, שכבר אמר לפני מספר ימים כי הוא לא שלם עם חוק האזרחות במתכונתו הנוכחית, אך כעת מצהיר כי הוא יתנגד לו גם במחיר של איבוד משרתו.

"החוק שמונע איחוד משפחות הוא חוק גזעני", אמר פריג׳ בראיון ל'כאן ב', המשויך למפלגת 'מרצ' שנמצאת בקואליציה. "אני פוסל אותו אפילו במחיר של וויתור על תפקיד שר.

בנוסף, חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מ'העבודה', שאמרה כי תלך לפי מה שיקבעו במפלגה, אמרה שהיא נגד חוק האזרחות: "הוא חייב לעבור שינוי, הוא לא יכול להמשיך להיות כ"כ מפלה וגזעני".

"ליהודים מותר ולערבים אסור. עם חוקים כאלה כמו חוק הלאום וחוק האזרחות - היהודים הם גזע עליון. אין קשר לביטחון ישראל", הוסיפה.

ואם פריג׳ ומראענה לא מספיקים לראשי הקואליציה, גם ברע"מ ישנו קושי בלגייס את חברי הרשימה לתמיכה בחוק. בימים האחרונים הח"כים מקבלים הודעות מהרבה אנשים שנפגעים מחוק האזרחות, וקוראים להם להתנגד.

בקואליציה מקווים כי האופוזיציה הימנית תיחלץ לעזרה, ותעזור להם להעביר את החוק שצפוי לעלות בשבוע הבא להצבעה במליאה, אך האחרונים כלל לא ממהרים להצהיר זאת, ואף חלקם אומרים שיתנגדו לכך כדי לגרום להפלת הממשלה.

מפלגת רע"מ מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד