י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עם 25 חרדים לא נוצר קשר

התפללו לשלומם: זוג חסידי חב"ד נעדרים בבניין שקרס במיאמי

ראשי הקהילות היהודיות מנסים להגיע לבעלי הדירות בבניין בן ה-12 שקרס במיאמי בכדי לוודא שהם לא תחת הריסות ולא שהו במקום בבניין בזמן הקריסה. זוג חסידי חב"ד מוגדרים נעדרים תחת ההריסות והמשפחה מבקשת להתפלל לשלומם | עם 25 חרדים עדיין לא נוצר קשר טלפוני

התפללו לשלומם: זוג חסידי חב"ד נעדרים בבניין שקרס במיאמי
קריסת הבניין בפלורידה צילום: מוישלה גוטמן

נמשכים הניסיונות ליצור קשר עם בעלי הדירות בבניין בן ה-12 קומות שקרס הלילה (חמישי) במיאמי שבפלורידה, כדי לוודא שהם לא נעדרים תחת ההריסות, כ-100 מהרשומים כדיירי הבניין מוגדרים נעדרים. בתוך כך, זוג חרדי חסידי חב״ד מוגדרים כנעדרים והקהילה פרסמה שמות לתפילה.

כמעט מחצית מתושבי רובע סרפסייד שבמיאמי, פלורידה, הם חרדים, כ-3000 במספר. רבים מהם חסידי חב"ד. למקום הגיעו בשנות השמונים חסידי חב"ד.

הבניין שקרס נמצא בשדרת קולינס, 1.6 קילומטרים מבית כנסת, שם חתם בשבוע שעבר מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, על הצעות חוק המעניקות סיוע והקלות לארגון הצלה של דרום פלורידה.

פעילות ההצלה והחילוץ במקום. קרדיט: מוישלה גוטמן.

משפחת הנעדרים חסידי חב"ד, פנתה לציבור לומר תהילים עבור צבי דניאל בן יהודית ועבור מרים בת איטה, שהיו בבניין בזמן הקריסה, ואף אחד לא הצליח להגיע אליהם. כך דיווח אתר Colive.

מטעם כיבוי והצלה נמסר כי כ-55 יחידות דיור נהרסו, בבניין בן 40 שנה המאכלס יותר מ-136 יחידות בסך הכל. המחלצים פינו 35 לכודים מתוך ההריסות.

גורמים רשמיים מעיריית מיאמי מסרו, כי כ-100 בני אדם עדיין לא אותרו, אך לא ידוע האם הם היו בבניין בזמן הקריסה באישון ליל. ארגון 'חסד של אמת' הודיע כי לפחות 25 מהנעדרים עשויים להיות חרדים, אך לא ידוע בשלב זה אם הם שהו בבניין.

ראש רובע סרפסייד, צ'רלס בורקט, אמר לעיתונאים כי עשרות תושבים נותרו ללא בית. הוא הוסיף כי גם 50 חדרים במלון הסמוך לבניין המגורים פונו מחשש לקריסה. בורקט הוסיף כי אנשים רבים זקוקים לדיור זמני.

לרשת NBC אמר ראש הרובע כי ההרס "נראה כאילו קרה מפצצה", וכינה את ההתמוטטות החלקית "כישלון קטסטרופלי של בניית הבניין, קשה לדמיין איך זה יכול לקרות, בניינים פשוט לא נופלים".

קריסה בניין פלורידה חרדים חסידי חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד