י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"את המחשב עם האינטרנט צריך להניח על השולחן בסלון"

כאלפיים הורים הגיעו לכנס מיוחד בבני-ברק, בהשתתפות הגראי"ל שטיינמן, על סכנות האינטרנט ושמעו סיפורים מסמרי-שער, לצד הכרזה דרמטית: "חייבים לחתור לאינטרנט כשר" • וידאו

"את המחשב עם האינטרנט צריך להניח על השולחן בסלון"

הנושא המרכזי שנידון בכנס הענק שנערך אמש (מוצ"ש) בבני-ברק, לקראת תחילת זמן חורף, היה, איך לא, האינטרנט.

אם עד היום שמענו בכינוסים חרפות וגידופים נגד האינטרנט כולו, הרי שאמש הנאומים עסקו בעיקר בתקנות ובאפשרויות שיש באינטרנט עבור הציבור החרדי.

הרב חיים לנג, מזכיר הוועדה לענייני תקשורת, הסביר על הנזקים שיש במחשב. הוא דיבר על אמהות שיוצאות לעבודה, ונותנות לגיטימציה לילדים לראות סרטים. "בגיל 7 עוד אפשר לשלוט על הילד. להגיד לו איזה סרטים לראות. אבל בגיל 18? הוא יראה מה שהוא רוצה. והכל בגלל הלגיטימציה שקיבל בבית לעניין".

בהמשך דבריו נאם הרב לנג על הבעיתיות שיש באינטרנט שאינו מסונן. להבדיל מפעמים קודמות, בהם דובר נגד האינטרנט בכלל, הרי שהפעם עיקר המאמצים רוכזו בהחדרת הפתרונות אותם מגבשים בוועדת הרבנים.

"צריך לדעת שמחשב זה כורח אילוצי והכרחי", הוא אומר, "מחשב זה סכנה. ואינטרנט זה סכנה חותכת. כמו מסור חשמלי פועל. צריך לשים אותו במדף של האקונומיקה. להיזהר ממנו. אנחנו מבינים שיש אילוצים, ויש כאלו שחייבים את האינטרנט לצרכי עבודה. אבל יש צורה איך לעשות זאת".

בנאומו הוא התייחס גם למיקום המחשב בבית. "יש כאלו הטוענים שצריך לשים את המחשב במשרד מחוץ לבית. אני לא חושב שזה נכון. ברגע שאין פיקוח על הבן אדם הוא יכול לגלוש למקומות אסורים. אם זה יהיה במרכז הסלון, אשתו תשמור עליו".

בהמשך הנאום, דיבר הרב לנג על הפתרונות: "אנחנו מקדמים פתרונות. אבל זה רק למי שלא התמכר לאינטרנט, ומחפש עדיין פתרונות. יש כאלה שהתרגלו, וקשה להם לקחת אינטרנט כשר. עליהם אני לא מדבר". צפו בחלק מדבריו










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד