י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בדרך לעלייה דרמטית

הנתון האפידמיולוגי שמדאיג מאוד את משרד הבריאות

הערב מתפרסם כי בגל הקורונה הנוכחי כמעט לא ידוע מקור ההדבקה של כמעט מחצית מהחיוביים לקורונה, הנתון מצביע על תחלואה סמויה שבתורה תביא לעלייה משמעותית בתחלואה | כל הפרטים

הנתון האפידמיולוגי שמדאיג מאוד את משרד הבריאות
רופאים בבית החולים בנצרת צילום: Moshe Shai/FLASH90

ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה צוברת תאוצה ואט-אט אנו מתחילים לחזור למושגים שכבר הספקנו לשכוח. לפי בכירי משרד הבריאות, ההגבלות אוטוטו כאן וכבר בתחילת שבוע הבא תשוב חובת עטיית מסכות במקומות סגורים ובהמשך ככל הנראה יוטלו מגבלות על התקהלויות.

מאז חצות, אובחנו 169 חיוביים לקורונה, זהו המספר הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. בנתונים שמתפרסים הערב (חמישי) ב'חדשות 12' עולה תמונה מדאיגה לפיה החוקרים אינם יודעים את מקור ההדבקה של כמעט ממחצית הנדבקים בגל הנוכחי, מה שמצביע על תחלואה סמויה ובמספרים לא קטנים, דבר שיוביל ככל הנראה לעלייה משמעותית בתחלואה.

לפי הנתונים, כמעט מחצית מהנדבקים - 42%, בגל התחלואה הנוכחי - נדבקו ממקור שאינו ידוע. עוד עולה כי 19% נדבקו במערכת החינוך, 17% נדבקו בבית, 16% נדבקו בחו"ל, ו-6% נדבקו במקומות הבילוי והפנאי.

בנוסף, הערב מתפרסם כי במשרד הבריאות חוששים מזליגת התחלואה למגזר הערבי, שם אחוזי ההתחסנות נמוכים יחסית - ובשל כך הם נערכים לפתוח מתחמי בדיקה ביישובים.

בתוך כך, במשרד הבריאות יצאו היום (חמישי) בהודעה מיוחדת וחריגה לציבור כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים שנערך לאחרונה באשקלון, אותרו סימנים להימצאותו של וריאנט הודי של נגיף הקורונה. תוצאה זו מעלה חשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף.

במשרד הבריאות ביקשו להודיע כי מי שסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, שיעול, קשיי נשימה וחולשה או כל מי שיש חשד מסיבה כלשהי שנדבק במחלה מתבקש להגיע ולהיבדק בהקדם, כדי למנוע התפרצות קורונה בעיר.

 

 

משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד