י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ההפתעה של ישי • הציע לשלול אזרחות מבוגדים

בפתח ישיבת הממשלה העוסקת, בין היתר, בחוק האזרחות, הודיע יו"ר ש"ס השר אלי ישי: ש"ס מכינה חוק נוסף - תישלל אזרחותם של מי שיורשעו בחוסר נאמנות למדינה, "כמו חנין זועבי, למשל"

ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר העוסקת בין היתר בעניין חוק האזרחות, הודיע יו"ר ש"ס השר אלי ישי כי מפלגתו מכינה חוק נוסף לפיו תישלל אזרחותם של מי שיורשעו בחוסר נאמנות למדינה.

"הצעה אומרת כי כל אדם המשתף פעולה עם ארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה בוגד במדינה, כמו למשל חנין זועבי. כל אחד שעושה זאת צריך שתישלל לו האזרחות ומעמדו יהיה כמו מעמד עובד זר, בלי קצבאות ילדים ושום הטבה", אמר ישי.

בישיבה צפוייה כאמור הצבעה על התיקון לחוק האזרחות המחייב מבקשי אזרחות להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. להצעה צפוי רוב מוחלט. שרי העבודה קיבלו חופש הצבעה בעניין.

ראש הממשלה נתניהו אמר, כי מכִּתבי המייסדים, מהרצל עד בן גוריון, עולה שישראל היא השילוב של מדינה יהודית ודמוקרטית.

השר ליברמן אמר כי התיקון נועד להגן על אופי המדינה וכי גם למילים יש משמעות. הוא הוסיף כי הוא מוכן לקבל את הנוסח האמריקני להצהרת הנאמנות ולפיו המבקשים אזרחות מתחייבות להאבק באוייבי המדינה מבית ומחוץ.

השר ברק אמר לפני הישיבה, כי אם לא תתקבל הצעתו לשנות את נוסח החוק ולכלול בו גם את המילים "כרוח מגילת העצמאות", הוא יתנגד לתיקון.

חבר הכנסת אחמד טיבי מרע"מ-תע"ל הודיע כי מחר, בכינוס של ראשי סיעות האופוזיציה, יבקש מיושבת ראש קדימה ציפי לבני להביע עמדה ברורה בענין חוק הנאמנות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד