י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעיר ה"מתחרדת"

מחירי הדירות מזנקים: עליות מחירים מפתיעות בעפולה

מחירי הדירות עלו בכל רחבי הארץ, אך העליה המפתיעה ביותר היא דווקא בעפולה בה המחירים עלו ב-5% בשנה האחרונה. מדובר בהתפתחות מפתיעה נוכח העובדה שבעיר הייתה הצפה של יח"ד בשנים האחרונות

מחירי הדירות מזנקים: עליות מחירים מפתיעות בעפולה
העיר עפולה ממעוף הציפור צילום: באדיבות המצלם

מחירי הדירות ממשיכים לעלות. לפי נתוני הלמ"ס מדד מחירי הדירות לחודש מאי 2021 שיקף עליה של 1% ובכך השלימו עלייה של 5.6% מתחילת השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למעשה, מגמת העלייה נמשכת ללא הפסקה, כאשר מתחילת 2019 ועד יוני 2021 נמדדה עליה של 10.6% במחירי הדירות.

כאשר מנתחים את עליית המחירים לפי אזורים, ניתן לראות כי קיימת עליה גם בפריפריה ולא רק במרכז. בעוד העלייה הממוצעת בכל הארץ עומדת על 5.6%, מדד מחוז הצפון עלה ב-5.7%, ואילו מחירי הדירות בדרום עלו בשיעור של 5.9%.

העליה המסקרנת ביותר היא בערי הפריפריה הצפוניים והדרומיים בדגש על עפולה, עיר שבמשך שנים רבות המחירים בה לא עלו, ומשקיעים רבים שרכשו בה דירות מכרו אותם ללא רווח. יש לציין  כי עפולה הוצפה באלפי יחידות דיור של מכיר למשתכן בשנים האחרונות הרבה מעל לביקושים שלה, מה שאומר כי מגמת העלייה במחירי הדיור היא משמעותית יותר ממה שמשתקף בנתוני המכירה.

על פי רשות המסים, מחיר דירת 4 חדרים בעפולה ברבעון הראשון של 2020 הגיע ל-869 אלף שקל בממוצע, ואילו ברבעון הראשון של השנה הנוכחית עלה ל-915 אלף שקל, עלייה של יותר מ-5%. עליות מחירים היו גם בדירות הקטנות בנות שתי החדרים.

העליה בעפולה יכולה להיות אולי מוסברת בהתעניינות ההולכת וגוברת של המגזר החרדי במגורים בעיר. בשנים האחרונות התפתחו קהילות חרדיות משמעותיות בעיר, בין היתר קהילה ליטאית המונה 400 משפחות, וקהילה של חסידי ויז'ניץ המונה כ-300 משפחות, ועוד כ-200 משפחות שאמורות להתאכלס בעיר בשנתיים הקרובות, זאת בנוסף לקהילות נוספות שמתעניינות בהשתקעות בעיר.

עליית המחירים בעיר, עשויה לבשר אולי כך שעפולה הולכת וממצבת את עצמה כפתרון דיור המועדף על הציבור החרדי. כזכור, בשבוע שעבר התמנה לראשונה בעפולה, נציג דגל התורה מנחם גולד לסגן ראש העיר. מינויו של גולד הוא עוד סממן להתרחבות החרדית בעיר, שבאה לידי ביטוי בחיזוק מתמיד של הנציגות החרדית במועצת העיר.

עפולה מחירי דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד