כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הביעו את דעתכם בתגובות

בחירה ערכית ב'משפחה' וקריאייטיבית ב'בקהילה'

יוסי שטארק פחות התלבט השבוע בין 'משפחה" ל'בקהילה' - אך ציין את הסטנדרט הערכי שמשפחה הנהיג בעיתונות המודפסת. וגם, איך 'הדרך' מיצב את עצמו השבוע בזירה אחרת, ובחירתו הנכונה של 'העולם החרדי'

בחירה ערכית ב'משפחה' וקריאייטיבית ב'בקהילה'
שערי השבועונים צילום: עיבוד בחדרי חרדים / pixabay

לפני שנתחיל עם ההתלבטויות, כיתבו לנו בתגובות, האם אתם בעד שנסקר בקצרה, במדור של השבוע הבא, את הדרך שעשו בעלי השבועונים כדי למתג את המגזינים שלהם ומדוע יש כאלה שנמכרים יותר וכאלה שפחות.

משפחה ובקהילה

הבחירה שלי השבוע הייתה קלה מאוד. נכון שעיתון 'משפחה' פרסם שער תורני, אך מבחינה קריאייטיבית - השער של 'בקהילה' מוצלח הרבה יותר.

בכל זאת כדאי לציין שתי נקודות: הראשונה, 'משפחה' הנהיג סטנדרט מאוד ערכי בעיתונות החרדית המודפסת; בכל פעם שגדול בישראל נפטר, דמותו הטהורה מרוחה על פני השער כולו. וזה מה שקרה השבוע (הפעם אכן לא מדובר בהסתלקותו של צדיק, אבל מדובר בציון 80 שנה לפועלו הכביר). והשנייה, זה שהעיתון שלח כתב לחו"ל. זה משהו שמקנה זכות מקצועית לעיתון.

הדרך

'הדרך' יצא לגמרי מהאזור, והחליט לתת את הפיצוץ במקום אחר; בתחום הכלל ישראלי. לא רב חרדי שביסס את עולם התורה בארה"ב, ולא עיר חרדית שמחזיקה ארגון שומרים - אלא נושא שמעסיק את כל העם - מאבקו של נתניהו באיראן ונשיאה החדש. מבריק.

העולם החרדי והציבור החרדי

גם השבוע התלבטתי כאשר עיינתי בשערי מגזיני ה'בחצרות'.

'העולם החרדי' שנוהג בדרך כלל לתת את מלוא השער לאירוע אחד בלבד - עשה את הבחירה הנכונה ובחר באירוע הכי מדובר בעולם החסידי; ביקורו של האדמו"ר מבאבוב-45 בישראל.

משום מה, 'הציבור החרדי' פחות הבליט את האירוע הגדול, אבל בכל זאת פיאר את שערו עם תמונות מיוחדות שמסקרות את הנופש של האדמו"רים.

ביקורת עיתונות עיתון משפחה עיתון בקהילה עיתון הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד