י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אם ושני ילדיה

הקריסה במיאמי: פורסמו שמות הנעדרים לתפילה

פורסמו שמותיהם של 24 מהנעדרים היהודיים באסון קריסת הבניין במיאמי הלילה. ביניהם זוג חסידי חב"ד, וכן אם ושני ילדיה שטרם נוצר עמם קשר וקיים חשש כי הם לכודים תחת ההריסות | מאמצי החילוץ ופינוי ההריסות נמשכים כל העת

הקריסה במיאמי: פורסמו שמות הנעדרים לתפילה
אירוע קריסת הבניין בסורפסייד צילום: מוישלה גוטמן

העולם היהודי ברחבי העולם עוקב בדאגה ומעתיר בתפילה לשלומם של עשרות מאחינו בני ישראל שנעדרים תחת הריסות של 12 קומות שקרסו לפנות בוקר (חמישי) ברובע סורפסייד במיאמי שבפלורידה. מדובר באגף חדרי השינה שקרס כולו בזמן שהדיירים נמו את שנת הליל.

נמשכים הניסיונות ליצור קשר עם בעלי הדירות בבניין, כדי לוודא שהם לא נעדרים תחת ההריסות. בתוך כך, זוג חרדי חסידי חב"ד מוגדרים כנעדרים והקהילה פרסמה את שמם לתפילה לבקשת המשפחה; צבי דניאל בן יהודית ועבור מרים בת איטה, שהיו בבניין בזמן הקריסה, ואף אחד לא הצליח להגיע אליהם.

בנוסף עוד עשרות אנשים ככל הנראה לכודים תחת הריסות הבניין, וייקח עוד מספר ימים עד שכל ההריסות יפונו.

גורמים רשמיים מעיריית מיאמי מסרו, כי כ-100 בני אדם עדיין לא אותרו, אך לא ידוע האם הם היו בבניין בזמן הקריסה באישון ליל. ארגון 'חסד של אמת' הודיע כי לפחות 25 מהנעדרים עשויים להיות חרדים, אך לא ידוע בשלב זה אם הם שהו בבניין.

אנא התפללו עבור:
משה בן טובה
משה בן שושנה
אריאל לייב בן איטה
אילן בן קלמן
לייב בן שושנה
חיים בן שרה
מלכה בת שרה רחל
ישראל צבי יוסף בן טובה
איטה בת מרים
צבי דניאל בן יהודית
שרה בת אידה
ננסי בת סופיה
פרנקי בן ננסי
ג'יי בן ננסי
דבורה בת חיה
יהודה אריה בן פרידה רבקה
רות בת שרה
ניקול בת אנדראה
מיכאל בן הנס
גבריאלה בת שרה
לינדה בת קלרה
אילן בן רונית
דבורה בת קלרה
יעקב ראובן הכהן בן דבורה

אזרח מקומי, ניקולס בלבואה, בן 31, אמר שהוא היה בחוץ בסביבות השעה 01:30 לפנות בוקר כששמע רעש. הוא חשב שמדובר ברעם או ברק בהתחלה ואז הרגיש את האדמה רועדת.

"עליתי ברחוב וראיתי את ענן האבק עובר" תיאר בלבואה, המתגורר בפיניקס אך ביקר את אביו בסורפסייד. הוא רץ לעבר המקום וראה את הבניין מתמוטט חלקית. כך סיפר האיש ל'ניו יורק טיימס'.

צוותי חירום החלו לזרום למקום ואז הוא שמע ילד קורא לעזרה. "יכולנו לראות את זרועותיו מבצבצות ואצבעותיו מתנועעות", אמר בלבואה. "הוא רק אמר, 'בבקשה אל תעזוב אותי. אנא אל תעזוב אותי'. בלבואה ועובר אורח אחר טיפסו בין ההריסות וניסו להתקרב. הילד אמר שאמו הייתה אתו, אך בלבואה לא שמע קולות נוספים.

באמצעות הפנס בטלפון הנייד שלו, בלבואה סימן לשוטר, שמיהר לעברם עם צוות חילוץ. הללו חפרו בפסולת והשתמשו במסור בכדי לחלץ את הילד, "זה היה סוריאליסטי, אני לא מאמין שבניין שעשוי מבטון ואמור לעמוד בפני הוריקנים ומזג אוויר סוער, החליט לקרוס", אמר.

"אם להיות כנים לגמרי, ההשוואה, הדימוי הגס שעבר לי בראש, הייתה 9 בספטמבר באסון התאומים, רק לראות את כל הפסולת וההריסות האלה". סיכם עד הראייה.

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי, התייחס לאסון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני עוקב בחרדה ובדאגה אחר האסון הכבד במיאמי. יחד עם כל עם ישראל אני נושא תפילה לרפואת הפצועים ולאיתור הנעדרים במהרה בריאים ושלמים ושולח חיזוק למשפחות הקהילה היהודית במקום. בשורות טובות".

אסון במיאמי שמות לתפילה חיפוש נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד