ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אושר תיקון חוק האזרחות: בלי נאמנות אין אזרחות

22 שרים הצביעו בעד התיקון לחוק האזרחות, לפיו מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית" • 8 שרים התנגדו • ח"כים בשמאל זועמים

אושר תיקון חוק האזרחות:  בלי נאמנות אין אזרחות

שרי הממשלה אישרו היום (א) ברוב של 22 לעומת 8 מתנגדים את התיקון המוצע לחוק האזרחות. לפי התיקון, מתאזרחים שאינם יהודים יצטרכו להצהיר אמונים לישראל כ"מדינה יהודית ודמוקרטית".

שמונה השרים שהתנגדו לתיקון הם כל שרי מפלגת העבודה, כולל שר הביטחון אהוד ברק, ושרי הליכוד דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן שביקש לקבל את גרסת שר המשפטים יעקב נאמן לתיקון, לפיו גם מתאזרחים הזכאים לאזרחות מתוקף חוק השבות יחויבו בשבועה.

התיקון שאושר בממשלה טעון את אישור הכנסת.

בין המתנגדים לתיקון היה אהוד ברק, שאמר: "מי שלא מקבל את עקרונות המילים 'ברוח מדינת העצמאות', ספק אם הוא ראוי לשבת מול שולחן הממשלה".

גם שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, הביע את דעתו: "אני רוצה לגבש הצעת חוק שאומרת שכל אדם שמשתף פעולה עם הטרור או בוגד במדינה, כמו חנין זועבי שהשתתפה במשט, תישלל לו האזרחות ודינו יהיה כעובד זר. היום הגענו למצב שחבר הכנסת לשעבר בשארה נמצא בסוריה ומקבל פנסיה מכנסת ישראל. אני מציע שהוא יהיה במעמד זר ולא יקבל אפילו קצבה".

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אמר דקות לפני פתיחת הישיבה: "אני חושב שההחלטה שצפויה להתקבל היום היא חשובה. למילים יש משמעות. זה ממקד את הוויכוח ברמה העתידית. האם נהיה מדינה יהודית וציונית או מדינת כל אזרחיה".

בשמאל ובקרב הח"כים הערביים, זועמים על התיקון שאושר בממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד