כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקורבו של טראמפ

בית המשפט השעה רישיון עריכת הדין של רודי ג'וליאני

בית המשפט השעה את רישיון עריכת הדין של רודי ג'וליאני לאחר שנתפס משקר. ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שהיה בעבר התובע הפדרלי הבכיר במנהטן, לא יכול לעסוק בעריכת דין במדינה

בית המשפט השעה רישיון עריכת הדין של רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאני - עורך דינו של טראמפ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בית משפט לערעורים בניו יורק השעה אמש (חמישי) את רישיון עריכת דין של רודי ג'וליאני, לאחר שוועדת משמעת מצאה כי הוא "הצהיר הצהרות שקריות ומטעות", בנוגע לבחירות 2020 כעורך דינו האישי של דונלד טראמפ.

בית המשפט כתב בהחלטה, כי התנהגותו של ג'וליאני איימה על "האינטרס הציבורי ומצדיקה השעיה זמנית מעריכת הדין". ג'וליאני עזר להוביל את המאבק המשפטי של טראמפ לתוצאות הבחירות, וטען ללא ביסוס כי ההצבעה בבחירות הייתה מרמה וכי מכונות ההצבעה הונדסו.

"אנו מסיקים כי ישנן עדויות בלתי חוזרות לכך שהמשיב העביר הצהרות שקריות ומטעות ביודעין לבית משפט, למחוקקים ולציבור הרחב בתפקידו כעורך דינו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וקמפיין טראמפ, בקשר למאמץ הכושל של טראמפ להילחם בתוצאות בחירות בשנת 2020", נכתב בהחלטה.

ג'וליאני עומד כעת בפני הליכי משמעת ויכול להילחם בהשעיה. אולם בית המשפט אמר בהחלטתו כי מעשיו של ג'וליאני היוו "איום מיידי" על הציבור וכי סביר להניח שהוא יעמוד בפני "סנקציות קבועות" לאחר סיום ההליכים. עורכי דינו של ג'וליאני, ג'ון לבנטל ובארי קמינס, אמרו בהצהרה כי הם מאוכזבים מההרכב שנקט פעולה לפני שקיימו דיון בהאשמות.

"זה חסר תקדים מכיוון שאנו מאמינים כי לקוחנו אינו מהווה סכנה נוכחית לאינטרס הציבורי", אמרו. "אנו מאמינים כי ברגע שהנושאים ייבדקו במלואם בדיון, יוחזר מר ג'וליאני כחבר מוערך במקצוע עריכת הדין בו שימש בתפקידו הרב במשך כל כך הרבה שנים".

רודי ג'וליאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד