י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המהירות עולה • בשורה ל'טייסים' בכבישי ישראל

שר התחבורה ישראל כץ החליט לפעול על-פי מסקנותיו של דו"ח תחבורה מקצועי • התוצאות: העלאת המהירות בכבישי הארץ ל-110 קמ"ש • לעומת זאת בחלקים אחרים ברחבי הארץ, תרד המהירות מ-80 ל-70 קמ"ש

כץ
כץ

שר התחבורה, ישראל כץ, הכריז על שורה של שינויים במפת המהירות המותרת בכבישי ישראל.

בעוד מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מועדים לפורענות בתוככי הערים הצפופות תרד, המהירות המותרת בכבישים מהירים תעלה.

השר הגיע להחלטה לאחר שקיבל את מסקנות דו"ח התחבורה שהוכן על-ידי אנשי מקצוע בתחום. ההנחיות החדשות ייושמו הלכה למעשה באופן מיידי, לא לפני שיוצבו תמרורים בכבישים השונים שבהם יחולו השינויים.

בהתאם להמלצות הדו"ח, תעלה מהירות הנסיעה המותרת מ-100 ל-110 קמ"ש בכביש מספר 1 בין תל אביב לירושלים, כביש 4 בין ראשון לציון ואשדוד וכביש 431 בין מודיעין לראשון לציון.

לעומת זאת, מהירות הנסיעה בדרך נמיר תל אביב תרד מ-80 ל-70 קמ"ש, בשדרות בן גוריון בבאר שבע - מ-60 ל-50 קמ"ש ואילו ברחוב באזל בתל אביב, תורד מהירות הנסיעה המותרת מ-50 ל-30 קמ"ש.

שר התחבורה הדגיש, כי לא אחת הורה למשטרת ישראל כי נהגים אשר יעברו את המהירות המותרת בפחות מעשרה אחוז מעל המהירות המותרת, לא יחשבו כעברייני תנועה ולא ירשמו נגדם דו"חות.

מסתבר, כי זהו לא 'סוף פסוק': אמנם, הדו"ח המקצועי עוסק רק בכבישים האמורים, אולם משרד התחבורה מתכנן להגביר את המהירות גם בכבישים נוספים כמו כביש תל אביב-חיפה, נתיבי איילון וכביש עוקף באר שבע.

מכיוון שמדובר בכבישים מהירים, אומרים במשרד התחבורה כי יבחנו אפשרות להעלות גם בכבישים אלה את המהירות המרבית ל-110 קמ"ש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד