י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון הקריסה במיאמי

בין הנעדרים: בעלי אזרחות ישראלית ומתפללי בית הכנסת המרכזי

יממה לאחר האסון הכבד במיאמי בו קרס מבנה בלב השכונה היהודית וקבר תחתיו עשרות, מתחילים להתבהר חלק מממדי האסון. הקונסול הכללי של ישראל במיאמי מציין כי בין הנעדרים ישנם לפחות עשרים יהודים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית. דווח כי גיסתו של נשיא פרגוואי בין הנעדרים

בין הנעדרים: בעלי אזרחות ישראלית ומתפללי בית הכנסת המרכזי
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

מאור אלבז-סטרינסקי, הקונסול הכללי של ישראל במיאמי, אומר כי לפחות 20 יהודים נעדרים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית, באסון קריסת הבניין. הרב של המקום מספר כי מתפללי בית הכנסת רבים נעדרים.

בין הנעדרים הרבים במיאמי לאחר קריסת הבניין, נמצאים אזרחים זרים רבים. התקשורת האמריקאית מדווחת שגיסתו של מריו אבדו בניטס, נשיא פרגוואי, נמצאת בין הנעדרים. "קרובי משפחתה של הגברת הראשונה של פרגוואי נעדרים", כך אמרה לטישיה רוברטטי, דוברת הקונסול הכללי של פרגוואי במיאמי, היום ל-USA TODAY.

לפי הדיווח, אחותה של הגברת הראשונה, סופיה לופז מוריירה בו, בעלה של האחות, לואיס פטנגיל, שלושת ילדיהם והמטפלת שלהם, ליידי לונה וילאלבה, נעדרים.

כוחות החילוץ בזירת האסון

פרנק רולאסון, מנהל ניהול חירום במיאמי-דייד, אמר ל"מיאמי הראלד" שהמחלצים מאמינים כי הם פינו את כל הניצולים מתוך המגדל. לדבריו, יותר מ-70 יחידות דיור נהרסו או נפגעו. "כל מי שנמצא בחיים נמצא מחוץ לבניין", אמר.

הרב שלום בער ליפסקר, רב בית הכנסת שמתגורר ארבעה רחובות בלבד מהבניין שקרס, שוחח עם עיתונאים אתמול (חמישי) אחר הצהריים מחוץ למרכז קהילתי המשמש כמרכז לאיחוד משפחות.ה"אני חייב לומר שהתחושה כאן היא כמו באזור מלחמה" אמר הרב ליפסקר. "זה מרגיש בדיוק כמו 11 בספטמבר".

על פי הדיווח ב"מיאמי הראלד", הרב לא יודע את מספרם המדויק של חברי בית הכנסת הנעדרים והפצועים, אך ציין שמדובר במספר גבוה.

זירת האסון

הרב הוסיף כי "יש דברים מסוימים שאתה יודע, אבל למעשה אתה לא יכול להגיד כלום". עוד אמר, "אין מילים שיכולות להכיל את האמת של מה שקרה כאן".

לשאלה כיצד הקהילה היהודית בסורפסייד יכולה להתאושש מאירוע כזה, השיב הרב ליפסקר: "העם היהודי נתקל במצוקה לאורך ההיסטוריה שלנו". לדבריו, אחת המשימות הדחופות כעת היא לסייע למשפחות חסרי הבית למצוא מקומות מגורים זמניים.

בתוך כך נמשכים הניסיונות ליצור קשר עם בעלי הדירות בבניין, כדי לוודא שהם לא נעדרים תחת ההריסות. כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", זוג חרדי חסידי חב"ד מוגדרים כנעדרים והקהילה פרסמה את שמם לתפילה לבקשת המשפחה; צבי דניאל בן יהודית ועבור מרים בת איטה, שהיו בבניין בזמן הקריסה, ואף אחד לא הצליח להגיע אליהם.

בנוסף עוד עשרות אנשים ככל הנראה לכודים תחת הריסות הבניין, וייקח עוד מספר ימים עד שכל ההריסות יפונו.

גורמים רשמיים מעיריית מיאמי מסרו, כי כ-100 בני אדם עדיין לא אותרו, אך לא ידוע האם הם היו בבניין בזמן הקריסה באישון ליל. ארגון 'חסד של אמת' הודיע כי לפחות 25 מהנעדרים עשויים להיות חרדים, אך לא ידוע בשלב זה אם הם שהו בבניין.

אנא התפללו עבור:
משה בן טובה
משה בן שושנה
אריאל לייב בן איטה
אילן בן קלמן
לייב בן שושנה
חיים בן שרה
מלכה בת שרה רחל
ישראל צבי יוסף בן טובה
איטה בת מרים
צבי דניאל בן יהודית
שרה בת אידה
ננסי בת סופיה
פרנקי בן ננסי
ג'יי בן ננסי
דבורה בת חיה
יהודה אריה בן פרידה רבקה
רות בת שרה
ניקול בת אנדראה
מיכאל בן הנס
גבריאלה בת שרה
לינדה בת קלרה
אילן בן רונית
דבורה בת קלרה9
יעקב ראובן הכהן בן דבורה

לזירת האסון הגיע אתמול מאור אלבז, הקונסול הכללי במיאמי. הוא סיפר כי חלק מהיהודים הנעדרים הם בעלי אזרחות ישראלית וכי כמה ממשפחותיהם כבר פנו אליו לעזרה. "הגעתי לפה בבוקר, הייתי הנציג הרשמי הראשון שהגיע ואנשים מאוד העריכו את זה". לדבריו, אם ישראל תתבקש לסייע היא תעשה זאת. עם זאת הוא האריך כי האמריקאים יסתדרו בכוחות עצמם. כך דיווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

"עיקר המאמצים שלנו מרוכזים בניסיון לסייע לקהילה היהודית והישראלית, שלחתי צוות עם בגדים, מזון, נעליים ושמיכות למשפחות שפונו ואנו נערכים לקניית תרופות והקמת מטבח כשר למענם. בנוסף פנינו למספר מלונות בבקשה לאכסן אותם. חוץ מזה יש כאן ישראלים שנערכים לספק להם קרוואנים".

הוא הביע פסימיות: "אני לא רוצה להשלות אף אחד לגבי הסיכויים למצוא ניצולים. נערכים פה לאסון כבד מאוד". גבריאל גרויסמן, ראש עיריית בל הארבור שצמודה לשכונה שבה התמוטט הבניין: "יש הרבה יהודים בבניין הזה. הבניין קרוב מאוד לבית חב"ד. זה אסון גדול לקהילה היהודית".

זלמן כהן, מארגון הצלה דרום פלורידה: "אנחנו מקווים שיימצאו ניצולים בהריסות". מנחם חירותי, שליח חב"ד באזור: "זה אסון מאוד כבד. יש קרוב ל-20 נעדרים יהודים. כולנו מתפללים".

מיאמי קריסת מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד