י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בלתי אפשרי משפטית"

לפיד רוצה להחזיר את השגרירה שמינה נתניהו ולמנות את המקורבת

הבוקר מדווח כי שר החוץ לפיד רוצה להחזיר ארצה את השגרירה בלונדון חוטובולי שמונתה לפני כשנה על-ידי נתניהו ולמנות במקומה את השרה לשעבר יעל גרמן. גורמים במשרד החוץ טוענים כי המהלך לא אפשרי משפטית

לפיד רוצה להחזיר את השגרירה שמינה נתניהו ולמנות את המקורבת
יאיר לפיד צילום: פלאש90

אחרי שמינה את השר לשעבר אסף זמיר לקונסול הכללי בניו-יורק, שר החוץ וראש הממשלה החליפי ממשיך בשורת מינויים פוליטיים במשרדו ולפי הדיווח ב'הארץ' הוא מעוניין להשיב ארצה את השגרירה בלונדון ציפי חוטובולי שמונתה לתפקיד לפני כשנה, לתקופה של שלוש שנים, על-ידי בנימין נתניהו, ולמנות במקומה את שרת הבריאות לשעבר וחברת מפלגתו יעל גרמן.

מקורות במשרד החוץ מתחו ביקורת על האפשרות שלפיד יקצר את כהונת חוטובלי בשנתיים, וכמה מהם אמרו ל"הארץ" שזהו מהלך "בלתי אפשרי משפטית" ושלא ניתן יהיה להוציאו לפועל. הם גם מדגישים כי חוטובלי נחשבת למינוי מוצלח ומזכירים את פועלה למען ההסברה הישראלית באירופה במהלך מבצע 'שומר החומות'.

בסביבתו של יו"ר יש 'עתיד' אישרו את הדיווח, אך לטענתם הוא עדיין לא הכריע סופית בנושא. חוטובלי עצמה הבהירה שאין בכוונתה לפרוש מתפקידה על רקע חילופי השלטון בישראל: "אני שמחה לשרת כפי שהתחייבתי. אני מאוד אוהבת את העשייה הדיפלומטית", אמרה בתגובה.

גורמים במשרד החוץ מציינים כי לא קיים תקדים לקיצור כהונתה של מינוי פוליטי של שגריר על רקע החלפת שלטון. "קשה להאמין שבית משפט ייתן לכך יד". אומר אחד מהם, "מינוי פוליטי תקף למשך כל תקופת כהונתו של השגריר, וכמעט שלא זכורים מקרים שבהם השיבו לישראל שגרירים במינוי פוליטי לפני תום כהונתם".

שר החוץ לפיד הודיע ביום שלישי על מינויו של השר לשעבר אסף זמיר לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. זמיר, שר התיירות לשעבר וסגן ראש עיריית תל אביב בעברו, אמריקאי לשעבר שגדל בארה"ב, בוגר אוניברסיטת תל אביב בלימודי משפטים.

יאיר לפיד ציפי חוטובלי יעל גרמן שגרירה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד