ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המאבק על אביתר

רבנים וחברי כנסת: אם המאחז יפונה - נגיע לעצור בגופנו

לקראת האפשרות שהמאחז החדש אביתר יפונה, אחד עשרה רבנים, עשרים ושנים חברי כנסת ואנשי תקשורת הודיעו כי אם יוחלט לפנותו, הם יגיעו לעצור אותו בגופם: "נתייצב ככל יכולתנו" | בנוסף קראו: "קוראים לממשלת ישראל להסדיר את הישוב"

רבנים וחברי כנסת: אם המאחז יפונה - נגיע לעצור בגופנו
אביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

ברקע הבקשה של המועצה אזורית שומרון שממתינה לאישורו של בנט, אתמול (חמישי) מתפרסם מכתב הקורא למנוע את פינוי המאחז החדש אביתר.

במכתב, שעליו חתמו עשרות חברי כנסת, רבנים, ראשי מועצות ביו"ש ואנשי תקשורת המזוהים עם הימין, הם מבהירים כי אם יוחלט לפנות את אביתר, הם יגיעו למקום וינסו לעצור את הפינוי בגופם.

"נתייצב ככל יכולתנו, ונקרא לציבור כולו להתייצב בישוב אביתר, על מנת לדרוש את עצירת ההרס לאלתר", הם מתייחסים לאפשרות שיוחלט לפנות את אביתר. "אנו קוראים לציבור להמשיך להגיע ולחזק את המקום כל הזמן".

עוד כתבו עשרות החותמים על מכתב התמיכה באביתר: "ההתעוררות והשמחה הציבורית בבניין ארץ ישראל בצורה ממלכתית הגיע להיקף מדהים של עשרות אלפי אנשים שהגיעו לחזק".

"אנו קוראים לממשלת ישראל להסדיר את הישוב אביתר כמענה ציוני הולם לרצח הנתעב", קראו לממשלת השינוי להימנע מפינוי המאחז, ואף להסדירו.

על המכתב, כאמור, חתומים רבנים בולטים מהמגזר הדתי-לאומי, כמעט כל ראשי הרשויות ביו"ש, חברי כנסת ממפלגות 'הליכוד', 'הציונות הדתית', ש"ס ו'יהדות התורה' וכן אנשי תקשורת המזוהים כימניים.

נזכיר כי אביתר, שהוא על שמו של של אביתר בורבוסקי הי"ד שנרצח בצומת תפוח לפני כ-8 שנים, עלה לפני כחודשיים לקרקע בעקבות הפיגוע גם בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה הי"ד ושניים מחבריו נפצעו.

אביתר פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד