י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חצי משיחי"

בכיר בליכוד ששוחח עם נתניהו: "לא מחובר למציאות"

פרשן הארץ מביא בטורו ציטוטים מבכירים בליכוד ששוחחו פנים מול פנים עם נתניהו במהלך השבוע האחרון ולטענתם הוא אינו מחובר למציאות ולא מפנים כי תם העידן שלו. "הוא חצי משיחי"

בכיר בליכוד ששוחח עם נתניהו: "לא מחובר למציאות"
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרשן 'הארץ' יוסי ורטר מביא בטורו השבועי דברים ששמע מפי בכירים בליכוד ששוחחו השבוע עם נתניהו על הסיטואציה הפוליטית ולדבריהם הוא מנותק מהמציאות. ברקע המאבק בליכוד על ההנהגה ביום שאחרי נתניהו, טוען אחד מהם כי רה"מ לשעבר מאמין שבלעדיו המדינה נדונה לכליה.

"נתניהו סיים בשבוע החולף סבב מפגשים עם מרבית חברי סיעתו", כותב ורטר ומספר כי "שניים מן הוותיקים יותר חלקו את התרשמותם עם בני שיחם; הוא חצי משיחי, לא מחובר למציאות, מתנהג כקדוש מעונה, כקורבן. מאמין שבלעדיו המדינה נדונה לכליה, שהאיראנים או־טו־טו יורדים על דימונה, שארה"ב תרמוס אותנו כמחוץ מקק". לדבריהם, נתניהו "משוכנע שימי הממשלה קצרים. העם אוהב אותי, חזר ואמר, צריך סבלנות ועצבים של ברזל. הם לא יאריכו ימים, אנו נפיל אותם".

לדברי הבכירים בליכוד, תם עידן נתניהו ואיכשהו הוא עדיין לא הפנים זאת: "הדברים האלה אולי עושים רושם על שלמה קרעי וגלית דיסטל־אטבריאן", אמר לורטר אחד מבכירי הליכוד, "אבל בינינו, אין לו מושג ירוק מה עושים. התקציב הדו־שנתי (ל–14 חודשים ליתר דיוק) יעבור בקלות בנובמבר. ואז הממשלה משוריינת עד מארס 2022. ונגיד שנלך לבחירות, למה שננצח הפעם?", תוהה אחד מהם בפני ורטר ומפרט כי "לקמפיין האחרון יצאנו בתנאים חלומיים: המדינה התחסנה, ראשונים בעולם לצאת מהבידוד, המשק נפתח, אנשים חזרו לעשות חיים. וגמרנו עם 30 מנדטים לליכוד, 20% פחות מאשר בסיבוב הקודם, ו–52 מנדטים לגוש. בסיבוב הראשון ב–2019 היינו 60, בלי ליברמן".

ורטר שאל את הבכיר האם איתר אצל ראש האופוזיציה "שמץ של הכאה על חטא, קמצוץ הודאה באחריותו, קורט של חשבון נפש. למשל, על הדרך שבה נהג בגדעון סער". הבכיר גיחך. "איפה", "יש לו רק תלונות. נגד אלקין, בעיקר. הוא שכח כיצד השפיל אותו לא פעם, בנוכחות אנשים".

יוסי ורטר עיתון הארץ הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד