י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התנהגו בברוטאליות"

העימותים האלימים בציון האור החיים: גרסת המשטרה והמתפללים

במהלך העלייה אמש לציון האור החיים הקדוש לרגל יום ההילולא, התפתחו עימותים אלימים בין מספר עולים לבין המשטרה וסדרנים שהוצבו באזור מטעם מארגני ההילולה | מלחמת גרסאות בין המתפללים למשטרה על מה שהתחולל במקום | צפו בתיעוד מהאלימות הקשה שהופעלה 

העימותים האלימים בציון האור החיים: גרסת המשטרה והמתפללים
העימותים בין המשטרה למתפללים בציון האור החיים צילום: באדיבות המצלם

במהלך העלייה לציון האור החיים הקדוש אמש (חמישי), התפתחו עימותים אלימים בין מספר עולים לבין המשטרה וסדרנים שהוצבו מטעם מארגני ההילולה.

אחד העולים לציונו של הצדיק אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי: "המשטרה והמאבטחים התנהגו בברוטאליות בציבור. הם דחפו והרביצו לאנשים באכזריות".

לדבריו, "זו הייתה התנהלות הזויה ואלימה. זה היה נראה שהשוטרים הגיעו כדי להרביץ ולדחוף, העיקר כדי שיגידו שהם עשו הכול כדי למנוע אסון".

לטענתו, "לא היה שם שום סדר ושום מקצועיות. הם הרביצו מכות רצח לאנשים, ודחפו גם אותי כשצילמתי את האלימות".

במשטרה טוענים כי מפרי סדר השליכו בקבוקים על הסדרנים ועל השוטרים ששמרו על הסדר במקום. לטענתם, "מספר העולים לציון הוגבל, כאשר 1,000 אנשים בלבד הורשו לשהות במתחם הקבר בבת אחת. לכן התבקשו המתפללים לא לשהות ליד הציון יותר ממספר דקות בלבד כדי לאפשר לאחרים לעלות גם, אך בשעות הקטנות של הלילה הגיעו מספר קיצונים שצפצפו על הוראות המארגנים וחוללו מהומות במקום".

לדבריהם, "האנשים האלה לא מבינים את הסכנה. 48 אנשים נהרגו במהלך החודשים האחרונים באירועים המוניים שלא הקפידו בהם על תקנות הבטיחות. בשבועות האחרונים הצליחו להגיע להסדר מול המארגנים, אבל המתפרעים הפרו את הכול", דברי הגורם במשטרה.

משטרה הילולה אור החיים מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד