י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ארונו יגיע לישראל

שנה אחרי אחיו: ראש הקהל הוותיק נפטר

אבל הבוקר בקהילת 'אגודת אחים' בציריך שבשווייץ עם פטירתו של ראש הקהל הוותיק במשך שנים רבות הרב אליהו רוזנגרטן ז"ל אחיו של ראש ישיבת בעלזא הגר"ש רוזנגרטן זצ"ל שנפטר לפני למעלה משנה. ארונו יגיע לארץ הקודש

 שנה אחרי אחיו: ראש הקהל הוותיק נפטר
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: מציריך שבשווייץ מגיעה הידיעה הבוקר על פטירתו של הרבני הנכבד הרב אליהו רוזנגרטן ז"ל ראש הקהל של קהילת 'אגודת אחים' בציריך במשך שנים רבות והוא בן 82 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד לאביו הרבני הרב רבי אברהם דוד רוזנגרטן ז"ל מנכבדי הקהל בשוייץ (אחיו של הרבני המפורסם רבי וואלף שהיה המארח של גדולי ישראל).

משפחת רוזנגרטן משפחה חשובה ומיוחסת. זקנו אבי אביו הרבני הנכבד זקן ונשוא פנים רבי חיים יצחק עוזר, שהיגר בשנת תרע"ג מלאנצהוט שבגליציה, לציריך שבשוויץ והיה ממייסדי הקהילה 'אגודת אחים' וראש הקהל שם היה נצר ל'פני יהושע' ולרבי אביש מפרנקפורט ולגדולי הדורות.

המנוח היה מתלמידיו הגדולים של הגאון רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל.

ביתו בציריך שבשווייץ היה בית ועד לחכמים, היה מהמייסדים של ימי ה'ירחי כלה' באירופה. אחיו הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל ראש ישיבות בעלזא כשהיה נוסע לשווייץ לאסוף כסף לטובת הישיבה היה מתאכסן אצלו בבית והיה עוזר ותומך בגופו ובמאודו למען הישיבה והמוסדות של חסידי בעלזא, כן היה לו קשר נפלא לחצר חסידות בעלזא.

קשר מיוחד היה לר' אליהו עם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, בעת ביקוריו של הרבי בשווייץ היה מגיע לביתו ואף תרם רבות למוסדות 'מרכז חסידי ויז'ניץ'. 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' וכן בניו הרב אברהם דוד מירושלים מגיד שיעור ביחווה דעת, הרב בנימין גבאי ביהמ"ד בשכונת שערי חסד, והרב משה משווייץ. 

לפני למעלה משנה בחודש אייר נפטר אחיו, הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן זצ"ל, ראש ישיבת בעלזא שהיה מגדולי הדיינים ופוסקים ומגדולי מרביצי התורה בדורנו, מגדולי חשובי וזקני ראשי הישיבות, שזכה להעמיד לגיונות של תלמידים בכל קצוות תבל, ובהם ראשי ישיבות רבנים ומרביצי תורה לאלפים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסע הלוויה ביום ראשון בבוקר מציריך ומשם ארונו יגיע לארץ בטיסת אל על כאן ייטמן למנוחת עולמים. 

מסע הלוויה ביום ראשון בשעה 21:30 בערב מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אגודת אחים ציריך הלוויה הרב שמואל רוזנגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד