י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מניין הנעדרים עלה

גורמים רשמיים במיאמי: 4 הרוגים, 11 פצועים

האסון בפלורידה: גורמים רשמיים בארה"ב מדווחים על ארבעה הרוגים שאותרו עד עתה וחולצו מבין ההריסות | מניין הנעדרים עלה ל-159 | בישראל משגרים הודעות תמיכה ותפילה לשלום הנעדרים

גורמים רשמיים במיאמי: 4 הרוגים, 11 פצועים
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

יותר מ-150 בני אדם לא אותרו לאחר שבניין דירות רב קומות התמוטט חלקית ליד מיאמי ביץ' ביום חמישי לפנות בוקר, לפחות ארבעה אנשים הרוגים ו-11 פצועים, יש לציין שהנעדרים לא בהכרח מתחת להריסות, אלא הם עשויים להיות במדינה אחרת ולא מודעים לכך שמחפשים אותם

כוחות ההצלה ממשיכים לחפש בפסולת הבניין בן 12 הקומות בסורפסייד, עיירה במחוז מיאמי-דייד בפלורידה, אחר ניצולים גם הבוקר (שעון ארה"ב) יום שישי, כך אמרו גורמים רשמיים.

ראייד ג'דאללה, סגן ראש כוחות הכיבוי אש במיאמי-דייד, אמר כי מתוך 136 היחידות של הבניין, 55 קרסו סמוך לשעה 1:30 לפנות בוקר של יום חמישי. 35 בני אדם חולצו בחיים מהחלק הממוטט של הבניין ושני אנשים נוספים הוצאו מההריסות החל מיום חמישי אחר הצהריים, אמר ג'דאללה. בנוסף, ילד שנשלף בחיים מבין ההריסות, ריגש את העולם. וכאמור, רשת NBC מדווחת, כי ארבעה הרוגים אותרו עד עכשיו, זהותם לא פורסמה.

הנשיא ג'ו ביידן שוחח עם ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, ביום חמישי והציע סיוע ותמיכה פדרלית. "אני אומר לתושבי פלורידה, כל העזרה שאתם רוצים שהממשלה הפדרלית תספק, אנחנו נספק, פשוט תבקשו מאיתנו ואנחנו נהיה שם לתת" אמר ביידן.

מושל פלורידה, דה סאנטיס הכריז על מצב חירום ביום חמישי בערב. משרדי החוץ של ארגנטינה, קולומביה, ונצואלה ופרגוואי דיווחו כי אזרחים שלהם היו בבניין, מאור אלבז-סטרינסקי, הקונסול הכללי של ישראל במיאמי, אמר כי לפחות 20 יהודים נעדרים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית. הרב של המקום מספר כי מתפללי בית הכנסת רבים נעדרים.

בישראל שיגר מוקדם יותר רה"מ בנט הודעת תמיכה במשפחות השכולות, אליו הצטרף בשעה האחרונה גם יריבו חה"כ סמוטריץ' שמסר:‏ "נושא תפילה מעומקא דליבא לשלום הפצועים והנעדרים במיאמי. אני מבקש לחזק את הרשויות ואת כוחות ההצלה ולחבק את הקהילה היהודית. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. אבינו מלכנו, תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך".

גורמים בארגוני הצלה שונים במיאמי, מסרו, כי הם עושים הכל למצוא ניצולים, אך לא ידוע כמה בדיוק יהודים היו בבניין בזמן הקריסה באישון ליל. ארגון 'חסד של אמת' הודיע כי לפחות 25 מהנעדרים עשויים להיות חרדים, אך לא ידוע בשלב זה אם הם שהו בבניין.

אנא התפללו עבור:
משה בן טובה
משה בן שושנה
אריאל לייב בן איטה
אילן בן קלמן
לייב בן שושנה
חיים בן שרה
מלכה בת שרה רחל
ישראל צבי יוסף בן טובה
איטה בת מרים
צבי דניאל בן יהודית
שרה בת אידה
ננסי בת סופיה
פרנקי בן ננסי
ג'יי בן ננסי
דבורה בת חיה
יהודה אריה בן פרידה רבקה
רות בת שרה
ניקול בת אנדראה
מיכאל בן הנס
גבריאלה בת שרה
לינדה בת קלרה
אילן בן רונית
דבורה בת קלרה
יעקב ראובן הכהן בן דבורה

אסון מיאמי בצלאל סמוטריץ איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד