י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החוליה החלשה

החשש של בנט-לפיד: זו התוכנית של נתניהו

מי שמסתמן כחוליה החלשה מבין אלו שמרכיבות את הממשלה החדשה הוא דווקא יו"ר כחול לבן שמתוסכל מהוויתור על תפקיד רה"מ לטובת בנט-לפיד | בליכוד תמכו במינוי היוקרתי של ינקלביץ' ומצפים לעריקה

החשש של בנט-לפיד: זו התוכנית של נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות המעבר הדרמטי לאופוזיציה לאחר 12 שנות שלטון, נראה שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא מתייאש והוגה תכניות כיצד להפיל את הממשלה החדשה. לפי הדיווח ב'חדשות 12' היעד העיקרי כעת של נתניהו ואנשיו הוא יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, זה שהיה כפסע מכיסא ראש הממשלה אך נאלץ להתפשר על משתתף דרג ב' בממשלת בנט-לפיד.

לפי הדיווח, בליכוד מזהים את חוסר שביעות הרצון של יו"ר 'כחול לבן' ומסמנים אותו כיעד בבוא העת להפיל את הממשלה. בסביבת נתניהו מבינים כי זה לא דבר שיקרה כעת, או בזמן הקרוב, אך לא מן הנמנע כי בשל מורכבותה, הממשלה החדשה תתקל בחילוקי דעות ובני גנץ יבחר לחצות את הקווים. בליכוד אף העניקו מחווה לגנץ כשתמכו במינויה של חברת מפלגתו עומר ינקלביץ' לתפקיד יושבת ראש קרן היסוד.

אמש (שישי) דיווחה דפנה ליאל ב'חדשות 12' כי בליכוד בחרו לשים עין על גנץ משתי סיבות: האחת - סיבה מבנית. בנט ולפיד לא יכולים להקים ממשלה חלופית בראשותם בכנסת הזו, כך קובע ההסכם הקואליציוני שנחתם ביניהם, ומי שכן יכול לעשות זאת, אם ירצה, הוא בני גנץ - אלא אם החוק ישונה.
"השנייה" מסבירה ליאל, "סיבה אישית. גנץ לא ממש שבע רצון מכך שבנט זכה בראשות הממשלה ולפיד אמור להיות יורשו, ולכן הוא כל הזמן על הכוונת של הליכוד, שסבור שתסכולו מהעניין יכול לגרום לו למרוד".

ועוד נקודה מציינת ליאל, "לגנץ כלל לא מזיק 'לשדר' לבנט ולפיד שבכל רגע הוא יכול לפרק את הממשלה - אם לא ייענו לדרישותיו השונות".

מפלגת כחול לבן בני גנץ בנימין נתניהו נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד