י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תנו לה להגיע לכאן"

המלחמה על חיי הפעוטה: סנאטור יהודי פנה לבריטניה

מנהיג הרוב של הסנאט, צ'אק שומר, מתגייס למאבק חוצה היבשות שמבקש מרופאים בריטים שלא לנתק ילדה יהודייה בת שנתיים ממכשירים שמחזיקים אותה בחיים

המלחמה על חיי הפעוטה: סנאטור יהודי פנה לבריטניה
הפעוטה אלטע פיקסלר צילום: באדיבות המשפחה

מנהיג הרוב של הסנאט, צ'אק שומר, כתב ביום רביעי לשגרירת בריטניה, קארן פירס, וביקש ממנה לפנות לממשלתה "למנוע מהרשויות הרפואיות לבצע מהלכים בלתי הפיכים הנוגעים לאלטה פיקסלר, שנמצאת בבית חולים במנצ'סטר מאז לידתה בגלל סיבוכי לידה".

"אני קורא ומבקש שכל ההחלטות לגבי הבריאות המנוגדות לרצונות המשפחה יושעו עד לסיום תהליך האזרחות ואלטע תוכל לנסוע לארה"ב עם אביה אזרח ארה"ב, מר אברהם פיקסלר" כתב שומר.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", לגבי הסיפור שמסעיר את בריטניה: אחרי 8 שנות ציפייה נולדה הפעוטה אלטע תחי', להוריה הישראלים אברהם וחיה פיקסלר, חסידי בעלזא המתגוררים בלונדון, אך למרבה הצער, במהלך הלידה כתוצאה ממחסור בחמצן נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך. מאז, במשך שנתיים היא מאושפזת בבית החולים ומונשמת. לטענת המשפחה, המלצתם של רופאים מומחים רבים היא לשחררה לביתה עם עזרה סיעודית אבל בית החולים מסרב ודוחה את הבקשה.

טענות ההורים שהם ואלטע אזרחים ישראלים ועל כן מבקשים להעבירה לישראל נדחתה. כמו כן ההסבר כי הם משתייכים לדת היהודית האוסרת המתת חסד נפל על אוזניים אטומות.

ההורים אף ציינו שהם רוצים לשוב להתגורר בארץ עם אלטע וכשיגיע זמנה להחזיר נשמתה, הם רוצים שתיטמן בארץ ללא שום עיכובים. השופט דחה את כל בקשותיהם ונימק שהיא ילדה קטנה שאינה יודעת ומבינה מהי דת ויהדות – ולפיכך אין להתחשב בטיעון זה כלל. השופט אף הוסיף וקבע כי לא קיימת הוכחה שאלטע היתה מתנהגת בחיים שלה כיהודיה, ומכיוון שנולדה באנגליה עצם היותה אזרחית ישראלית לא מהווה הגנה מפני החוק הבריטי.

בריטניה סנאטור ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד