י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגיעה קשה ביהדות

לראשונה: אגף לרפורמים במשרד התפוצות; החרדים יצאו למאבק

לאחר שהודיע כי המדינה תהיה פתוחה לקונסרבטיבים ורפורמים, היום שר התפוצות נחמן שי מכריז כי משרדו יקים אגף חדש לתנועה הרפורמית: "הגישה שלנו מעכשיו היא שיוויונית" | יו"ר 'יהדות התורה' תקף בחריפות: "הוא מבקש להיות שותף לפגיעה הקשה ביהדות, לא נישאר שווי נפש"

לראשונה: אגף לרפורמים במשרד התפוצות; החרדים יצאו למאבק
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שהושבע כשר בממשלת השינוי, היום (שבת) שר התפוצות נחמן שי, מפלגת 'העבודה', הצהיר כי משרדו יפתח אגף מיוחד לקהילה הרפורמית.

שי הודיע כי בכוונתו לפתוח לראשונה במשרד התפוצות אגף ליהדות המתחדשת, זאת כחלק ממה שהוסכם בהסכמים הקואליציונים: "נקים לראשונה במשרד אגף ליהדות מתחדשת. זה בהסכם הקואליציוני".

"לא הפכתי בכך את הקהילה הרפורמית לקהילה המובילה, אבל הגישה שלנו מעכשיו היא שוויונית. אקדם את הנושא של מתווה הכותל. אין סיבה לא ליישם אותו, זה מוסכם", הוסיף בראיון ל'כאן חדשות'.

בתגובה להצהרתו של שי, יו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת משה גפני תקף את הראשון: "נחמן שי מבקש להיות שותף לפגיעה הקשה ביהדות ועם ישראל, הרפורמים תוקעים סכין בגב התורה הקדושה ולא נישאר שווי נפש".

לפני כשבוע, שי ערך סבב שיחות טלפוני ראשון עם רבאי יעקב בלומנטל ראש הזרם הקונסרבטיבי, הרב משה האוור ראש התנועה האורתודוקסית וראש התנועה הרפורמית רבאי ריק ג'ייקובס.

בסבב השיחות, הבהיר שר התפוצות הנכנס לראשי הקהילות את מחויבותו האישית, לצד מחויבות הממשלה החדשה לכך שמדינת ישראל תהא פתוחה לכל הזרמים וקהילות היהודית ותכיר באופן בהן מלא ושוויוני.

"כולי ציפייה להמשיך ולחזק את הקשר עם המנהיגים, והקהילות היהודית ברחבי העולם", אמר אז שי לאחר סבב השיחות והמשיך, 'במטרה ליצור מערכת יחסים טובה וחזקה בין יהודי התפוצות למדינת ישראל".

"האוהל היהודי גדול, והוא יכול וצריך להכיל את כל הזרמים והקהילות בעם היהודי. כשר התפוצות אני מחויב לכך שמדינת ישראל תהה פתוחה באופן שוויוני בפני כל הזרמים והקהילות היהודית", אמר.

ראביי רפורמי רפורמים נחמן שי משרד התפוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד