י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קריסת בניין הדירות

הקהילה היהודית בפלורידה נפגעה קשות; התגייסות נרחבת לסייע

האסון במיאמי: לפחות 35 מתוך 159 האנשים שעדיין נעדרים לאחר קריסת הדירות בדרום פלורידה, יהודים | ישראל שלחה צוות חילוץ לסייע במאמץ החילוץ לצד מדינות נוספות

הקהילה היהודית בפלורידה נפגעה קשות; התגייסות נרחבת לסייע
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

הערב פרסם משרד החוץ כי משלחת משותפת לצה"ל ומשרד החוץ יוצאת לסייע במוקד ההרס במיאמי. שם המבצע: "יד אחים".

הלילה צפויה להמריא המשלחת המשותפת לצה"ל ולמשרד החוץ, שתפעל במוקד ההרס במיאמי, ארצות הברית, בו קרס בניין מגורים. בראש המשלחת יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא תכלול את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, שהינם טובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.
 
משימת המשלחת הינה סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים. את היערכות צה״ל למשלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף איציק בר. המשלחת תתקבל ע"י צוות הקונסוליה הכללית של ישראל במיאמי והקונסול הכללי, מאור אלבז-סטרינסקי, אשר מקפידים על נוכחות קבועה במקום והגיעו לאתר מיד אחרי האסון ונתנו סיוע ראשוני בביגוד, תרופות, מזון, תאורת חירום ועוד. הקונסוליה תסייע למשלחת צה"ל בקישור לרשויות החירום של מחוז מיאמי ומדינת פלורידה.

גם מקסיקו שלחה צוותים לאחר שאזרחים רבים מהמדינה הדרום אמריקאית נעדרים, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

מתנדבים של ארגון "הצלה" של דרום פלורידה, הגיעו גם הם לאתר כדי לתמוך בכבאים המקומיים ובעובדי ההצלה, שם הם עבדו כל השבת.

הקונסול הכללי של ישראל במיאמי מאור אלבז-סטרינסקי, אמר כי 35 מתוך 159 האנשים הנעדרים, הם יהודים. כמה מהם עם אזרחות ישראלית, הוא אמר כי עדיין לא ברור מי מהקורבנות הם אזרחי ישראל.

הקונסול אמר לאתר Times of Israel, כי לא רק הקהילות היהודיות והישראליות גילו סולידריות יוצאת מן הכלל. כולם התכנסו והביאו אוכל, שמיכות וציוד. הם אפילו בנו מטבח כשר".

הוא ציין כי בניין הדירות כולל בעלים המתגוררים שם רק בחגים או בחלקים מסוימים של השנה, כך שלא ברור כמה עדיין מתחת להריסות וכמה היו מחוץ לעיר כשהתמוטט הבניין.

אסון מיאמי צה"ל הצלה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד