ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש לשלום הכבאים

אסון מיאמי: שריפות מעכבות את מאמצי החילוץ

שריפות הבוערות מתחת להריסות מגדל הדירות שקרס בדרום פלורידה, פוגעות במאמצי החיפוש וההצלה, כך אמרה ראש המחוז של מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה | חשש לא רק לשלום הלכודים שעשויים להיחנק למוות מהעשן או מחום האש, אלא גם לשלום הכבאים שנכנסים תחת ההריסות בניסיון לחלץ

אסון מיאמי: שריפות מעכבות את מאמצי החילוץ
זירת קריסת הבניין במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

הטרגדיה בסורפסייד, מיאמי שבפלורידה הביאה למותם של לפחות ארבעה בני אדם שכבר חולצו מן ההריסות, בעוד 159 עדיין מוגדרים נעדרים. פצועים רבים פונו ביום חמישי האחרון לפנות בוקר לבית החולים, לאחר שחולצו מהבניין שקרס, הרשויות המקומיות טוענות כי הבניין היה תחת ביקורת בגין ליקויים, וכי הן חוקרות את נסיבות הקריסה.

מסתבר שכוחות החילוץ מתמודדים עם סאגה נוספת. שריפות שבוערות במוקדים שונים מתחת להריסות, מה שמפחית את הסיכויים לחלץ לכודים בחיים. "אנו נתקלים בקשיים בשריפה הזו", אמרה ראש המחוז לוין קאווה במהלך מסיבת עיתונאים בשבת והוסיפה כי "קשה מאוד לאתר את מקור האש".

לדבריה, צוותי חילוץ עובדים מתחת להריסות ומשתמשים בטכנולוגיית אינפרא אדום כדי לנסות למצוא את מקור השריפות. "ברור שהעשן עצמו הוא המחסום הגדול ביותר כרגע להמשיך באזורים האלה", אמרה קאווה.

ראש כוחות הכיבוי, אלן קומינקסי, אמר כי העשן מצטבר ככל שמזיזים פסולת. "אנחנו מתמודדים עם אש עמוקה בתוך ההריסות. זה כמובן מייצר כמות גדולה של עשן".

העשן יוצר חשש לשלומם של צוותי ההצלה, שהחלו להזדקק לבלוני חמצן בחלקים מסוימים של פסולת הבניין, "ישנם מאווררי אוורור מיוחדים שהובאו", אך קומינסקי אמר שהם מוגבלים מכיוון שעוצמת רוח חזקה מדי עלולה גם לגרום להתרחבות האש.

זירת האסון. צילום: Miami Dade Fire Rescue

עובדי ההצלה המחפשים ניצולים באסון התמוטטות מגדל הדירות בן ה-12 קומות בפלורידה, מתמודדים עם סיכונים בריאותיים דומים לאלה שחוו המחלצים באסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001 ברכז הסחר העולמי, כך אמר תומאס פון אסן, נציב כוחות הכיבוי.

במהלך מסיבת עיתונאים בסורפסייד אמר ראש הכבאות של מחוז מיאמי-דייד, אלן קומינסקי, כי גורמים רשמיים מודעים לסיכונים הבריאותיים של עובדי החילוץ ונקטו בצעדים הנדרשים לטיפול בבריאותם.

אסון מיאמי קריסת בניין חיפוש נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד