ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האנטישמי הרביעי שנעצר

משטרת ניו יורק עצרה נער בן 14 בחשד שתקף חובש כיפה

מקרה תקיפתו של צעיר יהודי במרכז מנהטן הולך ונפתר די במהרה. משטרת ניו יורק הניחה ידה על חשוד רביעי במעשה ומחפשת את החמישי

משטרת ניו יורק עצרה נער בן 14 בחשד שתקף חובש כיפה
התוקפים במצלמת אבטחה צילום: צילומסך

משטרת ניו יורק עצרה בסוף השבוע נער אנטישמי בן 14, בחשד שהשתתף בתקיפה הפראית של ג'וזף בורגן, יהודי חובש כיפה שנפצע קשות על ידי בריונים פרו-פלסטינים בהפגנה אנטי-ישראלית שהתקיימה במרכז מנהטן, ב-20 במאי בזמן מבצע 'שומר החומות'.

הנער בן 14 שנעצר, ששמו לא פורסם מכיוון שהוא קטין, הואשם בתקיפה יחד עם כנופיה, וכן בסעיפים של 'פשעי שנאה' ו'הטרדה מחמירה'.

הנער האנטישמי המתגורר בסטטן איילנד, הוא הרביעי שנלקח למעצר מאז התקיפה, המשטרה עצרה לפני שבועיים את מחמוד מוסא בן ה-23 מסטטן איילנד באשמת תקיפה עם כנופיה ופשעי שנאה. מעצרו של מוסא הגיע לאחר מעצרם של פייסל אלזי בן ה-25, גם הוא מסטטן איילנד, ושל ווייסם עוואדה בן ה-23 מברוקלין, בגין השתתפותם ככנופיה שתקפה את היהודי. עוואדה לא הביע חרטה על מעשיו ואמר בבית המשפט: "אעשה זאת שוב".

ארבעה תוקפים שכבר נתפסו והואשמו, המשטרה מחפשת את החמישי (מצד ימין).

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ג'וזף בורגן בן ה-29, הוכה נמרצות בסוג של לינץ' לאור יום, שכל חטאו היא הכיפה שעל ראשו שהסגירה את יהדותו. הוא נפל קורבן ללינץ' אכזרי בטיימס סקוור שבמנהטן, ניו יורק. מוסלמים שהפגינו במקום נגד ישראל בעקבות מבצע 'שומר החומות', זיהו אותו כיהודי ככל הנראה בשל הכיפה שלראשו, הם התנפלו עליו והיכו אותו נמרצות לאור יום עם כל חפץ שהיה בידם. יחידת המשטרה הפועלת נגד פשעי שנאה ברחבי ניו יורק, מסרה לאחר התקיפה - "אנחנו חוקרים את תקיפתו של הצעיר היהודי בכיכר טיימס". ואכן המשטרה עצרה ארבעה מתוך החמישה.

המותקף ג'וזף בורגן.

בראיון שהעניק הקרבן ג'וזף בורגן ל'ניו יורק פוסט' אמר כי הוא שוקל להסיר את הכיפה בחוצות. "הרגשתי שהותז נוזל על הפנים שלי כשהם תקפו אותי, הם ריססו אותי עם גז פלפל. הפנים שלי בערו. הכאב הזה היה גרוע יותר מזעזוע המוח וכל הדברים האחרים שבאו בעקבותיו".

תקיפה אנטישמית חובש כיפה טיימס סקוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד