י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם לטוביה לוסקין יש הסמכה לגיאולוג?

גיאולוג בכיר טוען היום כי לבעלים של חברת 'גבעות עולם' והגיאולוג הראשי שלה, טוביה לוסקין, אין הסמכה כלל לתפקיד: "הוא טוען שכאשר עלה ארצה איבד את התעודות"

טוביה לוסקין
טוביה לוסקין

גיאולוג בכיר טוען היום כי לבעלים של חברת 'גבעות עולם' והגיאולוג הראשי שלה, טוביה לוסקין, אין הסמכה כלל לתפקיד.

הגיאולוג, בדרגת פרופסור, פרסם את הדברים בראיון לעיתון 'מעריב'. הוא טוען כי לוסקין, אותו הכיר באופן אישי, לא יכול היה להציג תעודות הסמכה למקצועו כגיאופיסיקאי. "עסקתי בקליטת עולים חדשים גיאולוגים מברית המועצות, וזאת לבקשת משרד האנרגיה דאז. כשלוסקין בא אלי והציג עצמו כגיאולוג, ביקשתי ממנו להציג תעודות בנושא - לא היו לו", אמר הגיאולוג הבכיר.

לדבריו, כאשר נשאל לוסקין, היכן התעודות שלו השיב כי הן אבדו כשהיה בברית המועצות. "לא האמנתי לו", אמר הבכיר.

עוד הוא מספר: "בשנת שבתון שהיתה לי לאחר מכן ביקרתי באוניברסיטה במוסקבה ונפגשתי שם עם ראש החוג לגיאולוגיה, פרופ' לודמילה קופלייביץ'. בין היתר שאלתי גם על לוסקין, מפני שחשבתי ששיקר לי. היא בדקה ולא מצאה את השם שלו בין בוגרי האוניברסיטה".

בתגובה לפניית העיתון נמסר כי התעודות אינן ברשותו משום שהלכו כנראה לאיבוד במהלך היציאה שלו מברית המועצות הקומוניסטית בשנות ה-70.

בתגובה לשאלה היכן למד לתואר שני, נמסר: "השותפות אינה סבורה שעליה לשתף פעולה עם מסע ההאשמות האישיות שאורגן נגד מנהליה. העובדה כי הגיאולוג טוביה לוסקין הוא זה שמצא את הנפט והעובדה שהופקו כבר 6,000 חביות שנמכרו לבז"ן, מדברות בעד עצמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד