ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המשפחות מתוסכלות

עוד גופה נמצאה: 5 הרוגים באסון בפלורידה, 156 נעדרים

האסון הקשה במיאמי: מאמצי החיפוש בניסיון לאתר ניצולים נוספים בתחת ההריסות, נמשכים | עד עתה אותרו חמישה הרוגים ומניין הנעדרים עומד על 156 | המשפחות הרבות שהתגוררו במגדל, מתוסכלות מקצב החילוץ האיטי שגורע מהסיכוי למצוא את קרוביהם בחיים ככל שחולף הזמן 

עוד גופה נמצאה: 5 הרוגים באסון בפלורידה, 156 נעדרים
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

כוחות הכיבוי וההצלה הודיעו כי גופה נוספת נמצאה בהריסות הבניין שקרס במיאמי, כך שמספר ההרוגים הרשמי עולה לחמישה, כמו כן 156 נעדרים לפי שעה זו, עדיין מחפשים ניצולים.

רבים ממתפללי בתי הכנסת האורתודוקסיים הם בין הנעדרים לאחר קריסת המגדל על חוף הים ליד מיאמי. הרב שלום בער ליפסקר, רב בית הכנסת המרכזי אמר כי קהילתו מתפללת לניסים כאשר צוותי חילוץ ביום שישי המשיכו לחפש ניצולים בין הריסות המגדל בסורפסייד, החיפוש המשיך גם בשבת על ידי מתנדבים יהודים רבים.

"אנחנו בהחלט זקוקים לנסים, כי הנסיבות מאוד מאוד עגומות", אמר הרב ליפסקר. הרב ליפסקר לא ידע לומר בדיוק כמה מחברי הקהילה שלו נעדרים. אך לדבריו, רבים מבני הקהילה היהודית של סרפסייד נעדרים.

בתוך כל הניסיונות לחיפוש נעדרים במיאמי. נעצרו כמה מהמחלצים לאמירת קידוש שצולם בידי גוי. קרדיט: עדכוני חב"ד

"זו קבוצה גדולה מאוד של אנשים, למרבה הצער" אמר. "רבים מבית הכנסת, כולם מכירים מישהו, זה כמו קהילה אחת גדולה, ולכן אנחנו יודעים שהיו הרבה אנשים שהתגוררו בבניין ההוא".

המושל רון דה סנטיס ביקר בבית הכנסת ביום שישי אחר הצהריים. כתבים ועיתונאים לא הורשו להיכנס ולסקר את הביקור. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי משפחות רבות מתוסכלות מקצב מאמצי החיפוש האיטי, ראש המחוז צ׳ארלס בורקט, אמר כי הוא עובד על תוכנית להעביר זמנית את תושבי המגדל הצפוני, שהוקם באותה שנה, (לפני 40 שנה) ונמצא במרחק של כמה עשרות מטרים מהבניין שקרס. ראש העיר אמר שהוא לא מתכוון להורות לתושבים להתפנות, אבל אם הוא גר שם, "הייתי נעלם בעצמי משם".

המושל דה סאנטיס הודיע כי הוא "רוצה תשובות על סיבת הקריסה בהקדם האפשרי", הוא אמר כי "אנו זקוקים לתשובה סופית כיצד זה יכול היה לקרות" אמר דה סנטיס במסיבת עיתונאים. "זה באמת סוג של טרגדיה לא שגרתית שבאמצע הלילה חצי בניין פשוט מתמוטט ככה".

אסון מיאמי בית כנסת חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד