כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע העלייה בתחלואה

קבינט הקורונה ידון על הגבלות חדשות • חשש ל-1,400 מתים

החובה לעטות מסכות במקומות סגורים שוב בתוקף | חלק מהישראלים, שרק לפני פחות שבועיים הורידו את המסכות, עדיין לא מיישמים את ההוראה החדשה, קבינט המומחים מזהיר: אם לא יינקטו צעדים לבלימת ההתפשטות, בחורף יהיו 1,400 מתים | הקבינט החדש יתכנס הערב

קבינט הקורונה ידון על הגבלות חדשות • חשש ל-1,400 מתים
מתחם בדיקות קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

רק לפני פחות משבועיים נפרדנו מהסמל הרשמי של הקורונה והורדנו את המסכות, והנה כבר ביום שישי בצהריים חודשה חובת עטיית המסכות במקומות סגורים, בחנויות, בעבודה וגם בבחינות הבגרות, נוכח העלייה בתחלואה.

במקביל, במהלך סוף השבוע אובחנו כמעט 400 ישראלים כחיוביים לנגיף הקורונה. הערב צפוי קבינט הקורונה החדש להתכנס לראשונה מאז הקמת הממשלה, והשרים ידונו בו בצעדים השונים למניעת התפשטות זן הדלתא ברחבי הארץ. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות', כי קבינט המומחים הלאומי התכנס בסוף השבוע אחרי חודשיים מאז פגישתו האחרונה. המומחים הסבירו כי מבדירה ראשונית עולה כי וריאנט הדלתא מדביק פי 1.5 מזן הקורונה הרגיל (אלפא) וכי יעילות החיסון מולו עומדת על 80 אחוז בלבד. עוד התריעו המומחים כי אם הממשלה לא תפעל לבלימת גל התחלואה, יש לצפות ל-1,400 נפטרים נוספים, רובם מבוגרים ומחוסנים.

הפורום, שבו פרופ' רן בליצר, פרופ‘ נחמן אש, ופרופ‘ גליה רהב ממליץ להימנע מהנחיות גורפות שיש בהן כדי לעצור אוטומטית ובכל הארץ פעילויות חינוך, מסחר, תחבורה וכו‘. עם זאת מומלץ לנקוט מיד בסדרה של צעדים שבכוחם לסייע לצמצם באופן משמעותי את התחלואה והתמותה: הגברת ההתחסנות, פעולות להקטנת פוטנציאל ההתפשטות בכל הארץ, פעולות ממוקדות באתרי התפרצות, ופעולות להיערכות להחמרה והתמודדות עם התפרצות עתידית.

חובת עטיית המסכות חלה כאמור בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע, אך נראה כי בינתיים הישראלים מתייחסים להוראה הזו כהמלצה בלבד.

קורונה משרד הבריאות פרופ' רן בליצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד