ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מחרימים את החלוקה

"רומסים אותנו": סיעות גוש הימין בפנייה ליו"ר הקואליציה

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, וח"כ דוד ביטן, פנו בשם סיעות גוש הימין ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בבקשה להתערבותו הדחופה ברמיסת הכנסת על ידי הקואליציה: "פגיעה חמורה וחסרת תקדים בהליך הדמוקרטי אשר הכנסת אמונה על קיומו"

"רומסים אותנו": סיעות גוש הימין בפנייה ליו"ר הקואליציה
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת חלוקת הוועדות, באופוזיציה זועמים על רמיסת כוחם, שורה של החלטות שיוזמים בממשלה על ידי איש תקנון הכנסת, השר המקשר זאב אלקין, מביאים את האופוזיציה להחרים את חלוקת הוועדות, תוך שהם דורשים את התערבותו של יושב ראש הכנסת מיקי לוי שיפעל מול היוזמות של אלקין.

בין הטענות שהועלו על ידי לוין נאמר כי בזמן שהרשימה המשותפת תקבל סגן אחד על ששת נציגיה, שאר חברי גוש הימין יקבלו 2 סגנים על 52 נציגים, לדבריו, "מדובר בחלוקה מעוותת בעליל, אשר איננה משקפת ולו בקירוב את יחסי הכוחות בכנסת, וזאת בניגוד מוחלט לכל מה שהיה נהוג בעבר ביחס להרכב הנשיאות".

בקואליציה מבקשים גם לפצל ולהקים כמה ועדות, על פי התוכנית ועדת הפנים והגנת הסביבה, וועדת העבודה הרווחה והבריאות יפוצלו וכן תוקם ועדה נוספת - ועדת הרפורמות. "החלטה זו, שאין לה שום הצדקה עניינית, ואשר נועדה אך ורק לצרכים פוליטיים של סיעות הקואליציה, כרוכה בעלויות גבוהות ומיותרות לקופה הציבורית", כותב לוין.

עוד מאשים לוין את מי שהיה עד לפני כשנה שותפו לחלוקת הוועדות, השר המקשר זאב אלקין, כי הוועדות שהוא מציע לתת לאופוזיציה אינם הוגנים, "באופן חד צדדי לתת לסיעות גוש הימין את ראשות שתי ועדות בלבד הוועדה לענייני ביקורת המדינה אשר ממילא חייבת להיות בראשות האופוזיציה, וועדת המדע והטכנולוגיה".

"מכל האמור לעיל עולה כי התנהלות הממשלה והקואליציה היא התנהלות דורסנית, חמורה וחסרת תקדים, השמה למרמס את הכנסת כולה, ואשר נועדה למנוע מהאופוזיציה למלא את תפקידה. צבר ההחלטות החד צדדיות אשר הממשלה והקואליציה מנסות לכפות על הכנסת כולה יביא לפגיעה קשה ביותר בתפקוד הכנסת, ביכולת הפיקוח על עבודת הממשלה, וביכולת להביא לידי ביטוי את קולם של אזרחי ישראל אשר הצביעו עבור סיעות גוש הימין", תוקף לוין.

לטענתו, "מדובר בפגיעה חמורה וחסרת תקדים בהליך הדמוקרטי אשר הכנסת אמונה על קיומו. הדבר ייצר תקדים חמור, אשר יפגע אנושות בעבודת הכנסת גם לעתיד. אנו סבורים כי כיושב ראש הכנסת, אינך יכול לעמוד מנגד נוכח התנהלות חמורה זו", תוך שהוא דורש את התערבותו של יו״ר הכנסת מיקי לוין מטעם הקואליציה, כשהוא מציין גם את מועד כינוס הוועדה ביום צום, דבר שלא היה מקובל בעבר.

מיקי לוי יריב לוין הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד