ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האסון במיאמי

שעות לקריסה: מפקח הבניין היה על גג הדירות

מפקח הבטיחות בבניין בעיר סורפסייד שקרס חלקית, היה על גג הדירות מול החוף 14 שעות לפני שמחצית הבניין קרס, המפקח היה במקום לצורך בדיקה של עבודות שיפוץ

שעות לקריסה: מפקח הבניין היה על גג הדירות
אסון הקריסה במיאמי צילום: כוחות הכיבוי של מיאמי

ג'ים מקגינס, מפקח הבטיחות בבניין בעיר סורפסייד שקרס חלקית, אמר ביום שבת, כי הוא היה על הגג כדי לבדוק את עבודות החלפת חלקים בגג, המשמשים את מנקי החלונות לצורך הצמדת הציוד שלהם, כך דווחה התקשורת המקומית.

שעות לאחר בדיקת הגג בבניין בפלורידה ביום חמישי האחרון, הבניין קרס חלקית, והביא למותם של לפחות חמישה בני אדם, עם מעל 150 נעדרים, המפקח אמר כי "לא היתה כמות מופרזת של ציוד או חומרים או שום דבר על הגג הזה שתפס את מבטי, שום דבר שיהפוך אותו למסוכן לגבי קריסת המקום הזה", אמר מקגוניס במהלך ראיון לתקשורת.

הוא הוסיף כי "הוריקן אנדרו שינה את חוקי הבנייה בפלורידה לנצח, ולכן הטרגדיה הנוראה הזו, שהיא טרגדיה לאומית, הולכת לשנות את אופי הבנייה מבחינת בטיחות", כך מקגינס.

ועדת בדיקה מטעם העירייה מסרה עוד במהלך הריאיון, כי הם בוחנים "מה ניתן לעשות בכדי להבטיח כי מבנים רבי קומות אחרים יהיו בטוחים", משמעות הדבר ככל הנראה בדיקת מבנים מסיבית, כולל מגדל הצמוד של זה שקרס, שנבנה גם הוא בשנת 1981. חלק מתושבי הבניין הצמוד, המגדל הצפוני, שאלו גורמים רשמיים אם הבניין שלהם בטוח, והאם העיירה שוקלת להעביר אותם.

ראש העיר אמרה כי הגורם לקריסת הבניין עדיין אינו ידוע, אך הבטיחה: "אנו הולכים לבצע חקירה מלאה ויסודית עם כל המשאבים המקומיים, הממלכתיים והפדרליים שלנו". היא גם הודיעה על ביקורת של כל הבניינים בני 40 שנה ומעלה, כדי לוודא שכל אחד מהם השלים את תהליך האישורים מחדש בתוך 30 הימים הבאים.

פלורידה קריסה בטיחות מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד