ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
י"ז בתמוז בכנסת

שר הדתות לחברי האופוזיציה: "אל תהיו סיקריקים"

עם כניסתו של צום יז' בתמוז, שר הדתות מתן כהנא התייחס להצבעה על חוק האזרחות, וקרא לנתניהו וסמוטריץ׳ להצביע בעדו כשהוא מזכיר מה הוביל לחורבן בית המקדש: "נזכור איך הקנאים הוליכו אותנו לגלות" | בגוש נתניהו לא נותרו חייבים: "אל תבוא ותדבר איתנו על מדינת ישראל"

שר הדתות לחברי האופוזיציה: "אל תהיו סיקריקים"
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות, שתעלה להצבעה בשבוע הקרוב, היום (ראשון) שר הדתות מתן כהנא מ'ימינה' קרא ליו"ר האופוזיציה וליו"ר 'הציונות הדתית' לתמוך בחוק.

כהנא התייחס לצום י"ז בתמוז, שחל היום, וביקש להזכיר איך עם ישראל הגיע לחורבן בית המקדש: "‏תקופת בין המיצרים מזכירה לנו איך הגענו לחורבן. היום, ביז תמוז, שוב נזכור איך הקנאים הסיקריקים הוליכו אותנו לגלות", כתב.

"נתניהו וסמוטריץ', אל תשרפו את האסמים", קרא לשנים מראשי האופוזיציה הימנית. "אתם אופוזיציה לממשלה לא למדינה. אתם באמת מתכוונים להצביע נגד הארכת חוק האזרחות?".

תומכי גוש נתניהו לא נותרו חייבים, והזכירו לו עם מי הוא יושב בממשלה: "‏הבן אדם הקים ממשלה עם האויבים שלנו", צייץ מנכ"ל 'הציונות הדתית' יהודה ולד והמשיך, "מסרב להעביר חוק יסוד ההגירה שטוב למדינה בגלל פוליטיקה קטנה"

"הבנאדם מבזה פעם אחר פעם את כל מי שחושב אחרת ממנו. ככה נחרב הבית. שנאת חינם. קווים לדמותה", תקף מנכ"ל מפלגתו של סמוטריץ׳.

גם חבר הכנסת יואב קיש מ'הליכוד' הגיב: "מתן‎ הפתרון הפשוט שתצביעו איתנו על חוק יסוד ההגירה. במקום זה שרת הפנים שקד במו"מ ישיר עם ח"כ סעיד אלחרומי (יו"ר ועדת הפנים המיועד) על איך לחורר את הוראת השעה המחוררת גם כך".

"זו הממשלה שעשיתם. אל תבוא ותדבר איתנו על מדינת ישראל. מכרת אותה מזמן", טען קיש, ופעיל הימין הקיצוני מיכאל בן ארי התייחס גם הוא: "‏נזכור איך הורקנוס שלא היה מתאים למלוכה גייס את הערבים הנבטים לכבוש את המלוכה ועשה מצור על ירושלים, ויתגמל את הערבים במסירת חלקי המולדת".

"ואגב מי שהחריב את ירושלים היו בוגדים כמו יוסף בן מתתיהו ומי שמינה אותו והחברים שלהם הצוררים הרומאים. לא גיבורי המרד, החריבו את ירושלים", הוסיף.

חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' תקף את כהנא ואת מפלגתו: "‏ממי שהוליך את מצביעיו שולל והפר הבטחות רבות כל כך הייתי מצפה למעט צניעות והורדת ראש".

הוא התייחס לחוק: "נעשה הכל על מנת להפיל את הממשלה שבה אתה חבר, ממשלה שבשותפות עם האחים המוסלמים- מסכנת את ביטחון מדינת ישראל. ד״א- חוק ההגירה ממתין לתמיכתכם, אל תהיו סיקריקים".

יז בתמוז חוק אזרחות בצלאל סמוטריץ מתן כהנא ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד