ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חמושים פתחו באש

המסוק הנשיאותי הותקף בגבול ונצואלה; הנשיא ניצל

המסוק של נשיא קולומביה הותקף בירי בדרום אזור קטאטומבו, הגובלת עם וונצואלה. קולומביה מאשימה באופן קבוע את ונצואלה בכך שהיא נותנת מחסה למורדים בשטחה | "הוראות הבטיחות מנעו התקפה קטלנית"

המסוק הנשיאותי הותקף בגבול ונצואלה; הנשיא ניצל
המסוק המותקף של נשיא קולומביה צילום: הפייסבוק של הנשיא

נשיא קולומביה, איבן דוק, אמר כי המסוק איתו טס ביום שישי נתקל באש. זו תקיפה הראשונה נגד ראש מדינה קולומביאני מזה כמעט 20 שנה.

נשיא קולומביה איבן דוק בן ה-44, סיפר כי הוא טס עם כמה בכירים ביום שישי האחרון כאשר המסוק שלו נפגע מירי בדרום אזור קטאטומבו, הגובלת עם וונצואלה, איש לא נפצע בתקיפה והרשויות לא אמרו מאיזה צד של הגבול הגיעו היריות. קולומביה מאשימה באופן קבוע את ונצואלה בכך שהיא נותנת מחסה למורדים בשטחה, כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

"זו התקפה פחדנית של ירי כדורים לעבר המסוק הנשיאותי", אמר דוק בהצהרה. דוק גם טען כי "הוראות הבטיחות של המסוק מנעו התקפה קטלנית", ואמר כי הוא נתן הוראה "לעשות הכול לתפוס את אלה שירו ​​לעבר המסוק".

הנשיא הוקף בקבוצה גדולה של שומרי ראש לאחר שנחת בשדה התעופה הבינלאומי קמילו דאזה בעקבות הירי. "נתתי הוראות מאוד ברורות לכל צוות האבטחה לתפוס את מי שירה לעבר המסוק" הוסיף דוק.

עוד דווח כי ממשלת קולומביה מציעה פרס של כמעט 800,000 $ עבור מידע שיוביל לתפיסת העומדים מאחורי הירי על המסוק.

נציגות ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם בקולומביה גינו את ההתקפה.

דוק אמר כי הוא טס עם שר הביטחון דייגו מולאנו, שר הפנים דניאל פאלאסיוס, וסילבנו סראנו, מושל מחוז נורטה דה סנטנדר - הגובל בוונצואלה - כשהמסוק הותקף. המשלחת הנשיאותית עזבה את העיירה סרדינאטה ופנתה לעיר הגבול כשנפתחה לעברם אש.

הנשיא כתב בחשבון הפייסבוק שלו שם פרסם גם תמונות מהירי: "לאחר הפיגוע הפחדני הזה, אנו חוזרים ומדגישים כי כממשלה אנו לא הולכים לעצור לרגע אחד במאבק בסחר בסמים, נגד טרור ונגד קבוצות פשע מאורגנות הפועלות במדינה, הם לא יאיימו עלינו באלימות כאן, היום יותר מתמיד אנו ממשיכים לעבוד עם כל אהבתנו לקולומביה וננצח את האלימים, קולומביה ומוסדותיה תמיד יביסו עבריינים".

המתקפה האחרונה נגד נשיא קולומביה הייתה נגד אלווארו אוריבה בשנת 2003. פצצה של 20 ק"ג שהוסתרה בבניין סמוך לשדה התעופה בעיר נייבה שבדרום מערב המדינה, התפוצצה לפני נחיתתו של המטוס שנשא את הנשיא. בפיצוץ נהרגו 15 איש ונפצעו 66 והממשלה האשימה את קבוצת המורדים של קולומביה (FARC).

ונצואלה וקולומביה ניתקו את היחסים לאחר שדוק, נשיא שמרן עלה לשלטון בשנת 2018. בוונצואלה שולט הנשיא הסוציאליסטי ניקולא מאדורו.

ונצואלה קולומביה תקיפה מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד