י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

עריכת צוואה הדדית: מהי וכיצד ניתן לבצע אותה בקלות ובמחיר הגון?

כל מה שרציתם לדעת על עריכת צוואה הדדית ועריכת צוואה הדדית נוטריונית מאושרת משפטית במחיר הוגן ובאווירה נעימה עם יחס אישי בפריסה ארצית

עריכת צוואה הדדית: מהי וכיצד ניתן לבצע אותה בקלות ובמחיר הגון?
עריכת צוואה הדדית במחיר הוגן צילום: freepik

צוואה הדדית כשמה כן היא. היא נחתמת בהסכמת שני בני הזוג והם שותפים מלאים לעריכתה באמצעות מסמך אחד או שניים נפרדים וההוראות הכתובות בצוואה אחת זהות לאלו הכתובות בצוואתו של בן הזוג השני. צוואה הדדית מבוססת על עיקרון ההסתמכות ההדדית. בני הזוג עורכים צוואה בכדי להוריש את עיזבונם האחד לשני. צוואה הדדית נוטריונית, נערכת בפני נוטריון אשר מעמדו הוא כשל שופט ולה חשיבות רבה מבחינת תוקף הצוואה וקבילותה והסיכוי לפסילתה או להתנגדות לה הוא קטן. חברת "צוואות עדים", מעניקה שירות עריכת צוואה הדדית בפריסה ארצית בשירות אישי, בנוחות מקסימלית ובמחיר הגון.

הסיבות לעריכת צוואה הדדית

בצוואה הדדית אחת או שתיים נפרדות, מורישים שני הצדדים את רכושם האחד לשני וכך, כאשר אחד מהם הולך לעולמו, כל רכושו וזכויותיו המפורטים בצוואה עוברים לבן הזוג הנותר בחיים ולא אל הילדים, הנכדים או יורשים אחרים. מטרתה של הצוואה ההדדית, היא שמירת רכושם של הצדדים השותפים לצוואה, אשר סיכמו ביניהם כיצד יחולק הרכוש כשילכו לעולמם. כך למעשה נשמרת יציבותו הכלכלית של בן הזוג שנותר בחיים. ההיגיון העומד מאחורי עריכת צוואה הדדית מבוסס על ההנחה כי רכושם וזכויותיהם של בני הזוג שנצברו על ידם הוא משותף ולכן, אם צד אחד יוריש את חלקו ברכוש המשותף, עלול הדבר לגרום לירידת ערך של הרכוש עצמו ולפגוע כלכלית בצד השני. (לדוגמא, באם בן הזוג מוריש את הדירה לילדיו המעוניינים להמירה בכסף ולחלקו ביניהם, יוותר ביד בת הזוג רק מחצית מסכום הדירה ומעמדה הכלכלי יפגע קשות שכן לא תוכל בכסף שיוותר בידה  לרכוש דירה אחרת.)

ההבדלים בין צוואה הדדית לצוואה "רגילה"

צוואה הדדית הינה צוואה המשותפת לשני בני הזוג. בה הם מביעים את התחייבותם העתידית להסדר ירושה זהה. מרכיב "ההתחייבות ההדדית" הנו מרכיב התקף רק בצוואה הדדית . בצוואה "רגילה" זהו מרכיב פסול. שכן, זוהי חריגה מחוק הירושה בו אחד העקרונות החשובים ביותר הוא עיקרון חופש הציווי הקובע כי על צוואה להיערך על ידי המצווה בלבד ורק הוא יכול לשנותה, לבטלה או לכתוב צוואה אחרת בכל זמן שיחפוץ. צוואה הדדית כוללת הגבלות על חופש הציווי של הצדדים אותן קבע המחוקק בחוק הירושה וזאת בכדי למנוע מבן הזוג אשר נותר בחיים מלשנות את הצוואה ההדדית לאחר מות בן הזוג. צוואה הדדית נעשית על ידי שני בני הזוג ביחד תוך הסכמה משותפת על כל סעיף ואילו בצוואה רגילה אף אדם מלבד המצווה, אינו רשאי לערוך את צוואתו ואסור למי שעתיד ליהנות ממנה להיות שותף לעריכתה.

צוואה הדדית נוטריונית

סעיף 2 לחוק הירושה קובע כי ניתן לערוך צוואה בפני רשות, מול שופט, רשם הירושות, רשם בית המשפט או בפני חבר בית דין דתי. צוואה נוטריונית נערכת בפני נוטריון אשר מעמדות הוא כשל שופט. על פי החוק, דין נוטריון כדין שופט בכל הנוגע לעריכת צוואה בפני רשות וסמכויותיו זהות לאלו של שופט. נוטריון בעל אישור על פי חוק, מהווה ראיה בעלת משקל בהליכים משפטיים ללא הצורך בהצגת ראיות נוספות. לכך חשיבות רבה מבחינת תוקפה של הצוואה שכן צוואה נוטריונית מקטינה משמעותית את הסיכוי כי ההתנגדות לה תביא לפסילתה. מערכת המשפט מעניקה משקל רב לכל פעולה משפטית הנערכת על ידי נוטריון. צוואה הדדית הנערכת בפני נוטריון היא קבילה וכמעט שאינה מוטלת בספק.

שירותי עריכת צוואה הדדית בפריסה ארצית

מהיום, קל יותר לערוך צוואה הדדית וצוואה הדדית נוטריונית. אתר "צוואות עדים" מציע שירות אישי בפריסה ארצית העורך את הצוואה ההדדית על פי בקשת בני הזוג, קורא את הצוואה בפניהם ולאחר מכן מצהירים בני הזוג המורישים בפניו כי מדובר בצוואתם (במסמך אחד או בשניים נפרדים). צוואה צוואה מהווה ראיה כי זהו רצונו האחרון והאמיתי של המוריש. (במקרה זה של בני הזוג המורישים). לאחר עריכת הצוואה ההדדית, מומלץ להפקידה במשרדי רשם הירושות שבעיר המגורים.

עריכת צוואה הדדית במחיר הוגן

מחירה של עריכת צוואה הדדית תלוי במורכבותה ובשכר הטרחה אותו יגבה עורך הדין. אמנם קיים מחיר מומלץ על ידי לשכת עורכי הדין אך כל עו"ד רשאי לקחת מעל או מתחת למחיר זה. מאחר וחברת "צוואות עדים" הוקמה על בסיס ההנחה כי כל אדם זכאי לשירותים משפטיים נגישים, גובים עורכי הדין של החברה, מתחת למחיר המומלץ ועורכים צוואה הדדית במחיר הוגן וביחס אישי לכל לקוח. אתר צוואות עדים מציע לכם צוואה מקצועית, הנערכת על ידי עו"ד בעל 17 שנות ניסיון. במהלך הפגישה תקבלו את כל ההדרכה וההסברים אודות הצוואה, מהותה והליך האישור המשפטי. בתום הפגישה תצאו עם צוואה מקצועית חסרת פשרות העומדת בכל התקנים המשפטיים הדרושים לאישור הצוואה למניעת סכסוכים ואי הבנות העלולים להתרחש בעתיד עקב צוואה פסולה או לא תקינה.

זקוקים לצוואה הדדית? זה הזמן להתקשר אל עורכי הדין של אתר צוואות עדים ולקבוע פגישה במקום הקרוב לביתכם באווירה נעימה. עורכי הדין המומחים שלנו יערכו עבורכם צוואה הדדית נוטריונית מותאמת אישית ויספקו לכם את כל ההסברים וההנחיות כדי שתקבלו צוואה ערוכה משפטית, רהוטה ומותאמת עבורכם.

עריכת צוואה הדדית צוואה הדדית צוואה הדדית מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד