ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיפור אישי מדהים

"לא האמנתי שזה כל כך פשוט להוריד 22 קילו"

הבשורה של 'סלימפיט' ממשיכה להכות גלים במגזר החרדי • השיטה שמעניקה ליווי והתאמה אישיים לבעלי עודף משקל, משנה את כל מה שידענו על ירידה במשקל ודוחקת הצידה את שיטות הדיאטה המיושנות • הכירו את חיה ואליקים שמשתפים בסיפור האישי המדהים שלהם, כל הדרך לירידה תלולה במשקל ללא קושי ומאמץ

"לא האמנתי שזה כל כך פשוט להוריד 22 קילו"
אוכל מזין ובריא צילום: פיקסביי

בעיות השומן צצות להן בכל מיני וארציות שונות, כאשר לכל אחד מפריעה נקודה שונה. יש שהקושי משפיע להם בעיקר על הכושר הגופני, ישנם שחווים בעיות בריאותיות, הבאות לידי ביטוי במדדי לחץ דם וכולסטרול גבוהים ויש שעיקר הקושי הוא מבחינת המראה החיצוני וחוסר הביטחון שמלווה בעקבות זאת. אולם כמעט אצל כולם קיימת בעיה אחת משותפת, האתגר הבלתי אפשרי לשמר את הדיאטה ואת הניסיון לרדת במשקל.

לחצו כאן למהפכת הירידה במשקל למגזר החרדי<<

כזאת הייתה חיה (שם בדוי), בת 37 מאזור השרון שכשלה פעם אחר פעם בניסיון לרדת במשקל לטווח הארוך. "בדומה לרבים, גם אני הייתי בתוך הלופ הבלתי נגמר הזה של הדיאטות", משתפת בכאב. "הדיאטה הייתה מסתיימת בהצלחה כעבור מספר שבועות אינטנסיביים, אבל אז מגיעה תקופה שבה את מאותגרת על ידי פיתויים ומאכלים משמינים ואת חוזרת למשקלך הקודם עם ריבית והצמדה..."

חיה מציינת כי הקושי הוא לא רק גופני, אלא בעיקר רגשי. "גם כך אדם שמן סוחב איתו מנעד רגשות שליליים, הוא בהרבה מקרים עם ביטחון עצמי נמוך, מתבייש להסתכל במראה וקשה לו עם הדוגמה השלילית לילדים" אומרת ומוסיפה, "אולם הדיאטות האלו פוגעות בך רגשית אפילו יותר. אתה חש בתחושת כישלון פעם אחר פעם, חוסר בשליטה עצמית ובעיקר בייאוש עמוק ובלתי ניתן להכלה".

המפגש של חיה עם צוות 'סלימפיט' היה רגע של מהפך עבורה. "השינוי הגיע מהר משחשבתי", מספרת כשהטון שלה הופך פתאום לשמח יותר. "את פתאום מבינה שהדיאטות שעברת, לא רק שלא הועילו, אלא בעיקר הזיקו לך".

למה הזיקו?

"ראשית כל, כפי שציינתי הן פוגעות בביטחון העצמי ובתחושה שאת מסוגלת לחזור יום אחד למשקל תקין, אבל יתירה מזאת התברר לי שזה מאוד לא חכם לטפל בבעיה בצורה נקודתית, זה כמו להבדיל אדם שירצה לשמור על השיניים שלו ויצחצח אותן באופן חד פעמי שש שעות ברציפות ויצפה לתוצאות. בוא נאמר כך - כשם שתקופת החגים היא לא באמת הסיבה בגללה אנו משמינים, כך גם דיאטה בת כמה שבועות או חודשים היא לא הפתרון לשומן שלנו".

במה נוסחת הירידה במשקל של סלימפיט שונה?

"סלימפיט זו לא דיאטה, אלא דרך פשוטה להקניית הרגלי אכילה פשוטים ומנצחים. ליוותה אותי מאמנת צמודה מהממת, ומהרגע הראשון היא החלה לבחון איפה בדיוק כשלתי באורח חיים התזונתי שלי וכך התאימה לי באופן אישי תוכנית מסודרת לירידה במשקל".

לחצו כאן למהפכת הירידה במשקל למגזר החרדי<<


חיה מציינת נקודה נוספת שמייחדת את התוכנית של סלימפיט. "אחר בניית התוכנית, המאמנת מלווה אותי וזמינה עבורי לכל שאלה ולכל בעיה. התחושה שיש איתך עוד מישהי שהולכת איתך בכל הדרך הזאת ומלווה אותך בכל התהליך, כולל ירידה לפרטים הכי קטנים, היא חשובה במיוחד".

כיום, חיה מביטה לאחור בסיפוק. "השלתי ממשקלי כבר 22 קילו, ללא שום מאמץ ואני עדיין שומרת על טווח משקל תקין. אחרי כל הדיאטות שניסיתי ונכשלתי בהן, המספרים שהגעתי אליהם הם לא פחות ממדהימים".

מקרה דומה חווה אליקים, אך הוא בחר להתמקד בעיקר בקשיים הגופניים שליוו אותו עם המשקל החריג. "הייתי שמן מאוד", משתף בגילוי לב. "עברתי את ה-110 קילו והרגשתי איך כל תנועה הכי פשוטה הופכת אצלי למסורבלת. בעבר הייתי משתתף במשחקי ה'חמש אבנים' של הילדים שלי, אבל באותה תקופה לא רק שלא הצלחתי בזה, אלא גם הפעולות הכי פשוטות כמו קימה מהכיסא וקשירת שרוכים הפכו למשימות מורכבות ביותר. הרגשתי ממש כמו שק תפוחי אדמה כבד שלא מצליח לזוז".

המפנה בחייו החל באופן מפתיע עת הוא עלעל בעיתון השבועי לו הוא מנוי. "מלכתחילה הייתי סקפטי בקשר לדיאטות, ראיתי מסביבי אנשים שנלחמים במשקל ובסוף קורסים, אבל בשעה שקראתי על סלימפיט היה נשמע שהשיטה הזאת מעניקה משהו אחר".

ממה הבנת את זה?

"הם נגעו שם בדיוק בנקודות הבעייתיות של הדיאטה. מכיוון שדיאטה היא כמו מבצע בחנות", ממשיך אליקים לתאר על פי עולם הדימויים העשיר שלו.  "כמו למבצע, גם לדיאטה יש תאריך התחלה ותאריך סוף, זה לא משהו שממשיך איתך ונשאר גם בימי שגרה רגילים. כמו כן, במבצע ניתנת לך האפשרות לרכוש כמה ימים מוצרים בזול, אולם בסופו של המבצע אתה משלם ביוקר. כך גם בסופה של הדיאטה, אתה משלם מאוד ביוקר. משלם בבריאות שלך, בנראות שלך ובהתנהלות היומיומית שלך".

אליקים מתאר איך החל להשיל ממשקלו ק"ג רבים באמצעות שני שלבים. "בשלב הראשון המאמן התאים עבורי תוכנית אישית, אחרי שהבין לעומק את הצרכים האישיים שלי. בשלב השני הוא ליווה אותי, דירבן אותי ועקב מקרוב אחר התוכנית, הוא שינה ושיפר אותה כפי הצורך וכך עליתי על המסלול הנכון".

אליקים מסרב לציין את המספר המדויק אותו מראה לו מד המשקל הביתי, עת הוא עולה עליו. "אני עדיין בתהליך הירידה, אבל בוא נגיד שאני שואף להגיע ל-85 קילו והמרחק הוא לא כל כך רב", מזכיר ברמיזה.

"אני מכיר רבים מסביבי שמחפשים את הנוסחה לרדת במשקל ואני קורא להם מכאן - קודם כל תחדלו מלעשות דיאטות שלא באמת עוזרות לכם ושנית, תצטרפו לשיטה הייחודית של סלימפיט. זה פשוט, זה קל וזה עובד".

לחצו כאן למהפכת הירידה במשקל למגזר החרדי<<

דיאטה ירידה במשקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד