י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תארו לעצמכם אם ילדכם היה שם"

"לא מספיק": לצד התקווה למצוא ניצולים, זעם בקרב משפחות הנעדרים

משפחות רבות של הנעדרים מתוסכלות מקצב מאמצי החיפוש וההצלה בקריסת הבניין בפלורידה, לטענתן הרשויות לא עושות מאמצים גדולים למצוא ניצולים בצורה מהירה. הרשויות טוענות מנגד כי המקום עומד תחת סכנת קריסה ולכן העבודות מתנהלות בצורה איטית יותר. צפו בתיעוד

"לא מספיק": לצד התקווה למצוא ניצולים, זעם בקרב משפחות הנעדרים
זירת קריסת הבניין במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

כמה מבני המשפחות של האנשים הנעדרים ​​בעקבות קריסת בניין המגורים בדרום פלורידה, התחילו להביע חוסר סבלנות מכיוון שהרשויות קוראות לסבלנות במהלך מאמצי ההצלה האיטיים שצפויים להמשך ימים.

אחת הנשים סיפרה כי היא מודאגת לגבי בתה בת ה-26 שנעדרת לאחר קריסת הבניין בסורפסייד, התחננה נואשות בגורמים הרלוונטיים לעשות יותר.

"אני אמא. אני לא יודעת את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, תארו לעצמכם אם ילדכם היו שם", ככה היא אמרה לפקידים שנפגשו עם משפחות הנעדרים. "אני יודעת שאתם עושים כל מה שאתם יכולים, אבל זה לא מספיק", אמרה, כך דווחה רשת CNN.

ראש עיריית סורפסייד, צ'רלס בורקט, הבטיח כי מאמצי החיפוש לא ייפסקו עד שכולם יישלפו מההריסות. "אנחנו לא עוצרים עד שנסיים. אנחנו לא עוצרים היום, מחר או למחרת. אנחנו לא עוצרים עד שכולם יישלפו משם" אמר בורקט ל-CNN. "אנו מזיזים שמים וארץ לעשות זאת, אין לנו בעיית משאבים, יש לנו בעיית מזל".

אסון מיאמי: שריפות מעכבות את מאמצי החילוץ

אך הקצב האיטי לא מתנהל מרשלנות, יש לציין כי כוחות החילוץ מתמודדים עם סאגה נוספת. שריפות שבוערות במוקדים שונים מתחת להריסות, מה שמפחית את הסיכויים לחלץ לכודים בחיים. "אנו נתקלים בקשיים בשריפה הזו", אמרה ראש המחוז לוין קאווה במהלך מסיבת עיתונאים בשבת והוסיפה כי "קשה מאוד לאתר את מקור האש". בנוסף מחשש לקריסה של שאר הבניין, החילוץ מתבצע בצורה פחות אינטנסיבית.

ראש כוחות הכיבוי, אלן קומינקסי, אמר כי העשן מצטבר ככל שמזיזים פסולת. "אנחנו מתמודדים עם אש עמוקה בתוך ההריסות. זה כמובן מייצר כמות גדולה של עשן".

העשן יוצר חשש לשלומם של צוותי ההצלה, שהחלו להזדקק לבלוני חמצן בחלקים מסוימים של פסולת הבניין, "ישנם מאווררי אוורור מיוחדים שהובאו", אך קומינסקי אמר שהם מוגבלים מכיוון שעוצמת רוח חזקה מדי עלולה גם לגרום להתרחבות האש.

פלורידה מיאמי נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד