י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלחמה בהתפרצות הקורונה

הממשלה אישרה: קנסות לשבים ממדינה אסורה

הממשלה אישרה כי כל ישראלי מגיל 16 שיטוס לחו"ל ימלא הצהרה ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות האסורות | מי שישוב ממדינה אסורה ייקנס ב-5,000 שקלים ואחראי על קטין שלא יבצע בדיקת קורונה ייקנס ב-3,500 שקלים

הממשלה אישרה: קנסות לשבים ממדינה אסורה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

קבינט הקורונה יתכנס הערב (ראשון) לראשונה מאז הוקם בכדי לדון בצעדים לצמצום התחלואה בקורונה, נוכח התפשטות הזן ההודי המכונה "דלתא". בקבינט הקורונה חברים ראש הממשלה נפתלי בנט, והשרים יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, גדעון סער, בני גנץ, עמר בר-לב, ניצן הורוביץ, אורנה ברביבאי, יפעת שאשא ביטון, איילת שקד, זאב אלקין ומתן כהנא.

בינתיים, הממשלה אישרה הערב מספר תקנות של משרד הבריאות. מיום שלישי, כל נוסע ישראלי בנתב"ג מעל גיל 16 יחוייב למלא הצהרה טרם יציאתו מהארץ, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות שהיציאה אליהן הוגדרה כאסורה, או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות. כמו כן, אישרה הממשלה את הארכת התקנות שעוסקות באיסור היציאה למדינות שמוגדרות בסיכון מירבי, למעט חריגים, עד לתאריך 11 ביולי.

עוד נקבע כי ממחר, יציאה למדינה אסורה (ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה) בניגוד לתקנות תהווה עבירה פלילית ומנהלית, ותגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. התקנה תיאכף על ידי בקרי הגבול ומשטרת ישראל. אנשי צוות אווירי יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל בכפוף לביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע.

בנוסף, נקבעה עבירה פלילית ומנהלית על אחראי על קטין מתחת לגיל 12 שמונע ממנו ביצוע של בדיקת קורונה, שתגרור קנס של 3,500 שקלים.

משרד הבריאות הודיע הערב כי בהתאם להערכת המצב ואישור הממשלה מהיום, התווספו בלרוס וקירגיסטאן לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה. בנוסף, הוסרו מלדיביים ונפאל מרשימה זו. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום, את אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. כרגע מופעלות עשרות טיסות שבועיות ישירות לאמירויות על ידי חמש חברות תעופה.

קנסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד