ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בתום דיון סוער

אושרה הקמת ועדת החוקה בראשות הח"כ הרפורמי

הקואליציה ממשיכה לדרוס כל סטטוס קוו אפשרי. זו התכנסה בעיצומו של צום לאשר כמה הצעות, בהן הקמת וועדת החוקה בראשות הח"כ הרפורמי גלעד קריב | הדבר נתקל בזעם מצד חברי האופוזיציה בעיקר אלה החרדים, שהלינו בנוסף על כך שהוועדה תמנה 9 חברים לקואליציה ורק 7 לאופוזיציה

אושרה הקמת ועדת החוקה בראשות הח"כ הרפורמי
גלעד קריב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות צום י"ז בתמוז, התכנסה היום (ראשון) הוועדה המסדרת לדיון במספר הצעות, ואישרה בין הייתר את הקמת ועדת החוקה חוק ומשפט שבראשה יעמוד הח"כ הרפורמי גלעד קריב, לקול זעקת חברי האופוזיציה שלא הצליחו למנוע את המינוי.

ההצעה להקמת הוועדה אושרה ברוב של 17 ח"כים שתמכו בהצעה, מול 16 ח"כים שהתנגדו לה, כאשר מ"מ יו"ר הקואליציה חה"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' הציג את ההצעה להקים את ועדת החוקה, חוק ומשפט. עפ"י ההצעה, בוועדה יהיו חברים 16 חברי כנסת. תשעה מהקואליציה ושבעה מהאופוזיציה.

ח"כ דוד ביטן מ'הליכוד' טען כי לא ניתן להקים רק וועדה אחת. צריך לראות את התמונה הכוללת. בנוסף, מספר חברי הוועדה חייב להיות אי זוגי. עוד טען ביטן, הקואליציה מונה 61 ח"כים מול 59 לאופוזיציה. לא יכול להיות שיהיה לקואליציה רוב של שני ח"כים בוועדה.

ח"כ יעקב אשר מ'דגל התורה' זעק כי "לא ניתן לשנות סדר יום תוך כדי דיון ולחטוף הצבעות. יכולתי לעשות את זה כיו"ר ועדה, אולם תמיד נהגתי בהגינות. אל תהרסו את המסורת הנהוגה בכנסת. את מסורת ישראל כבר מכרתם". עוד אמר, "הנושא לא דחוף להביאו לדיון בצום, אתם משלמים במינוי יו"ר הוועדה למפלגת העבודה, כדי לזכות בתמיכה שלהם בחוק האזרחות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס שאל, "מה המפתח למינוי חברי הוועדה, בזמן שבסיעת תקוה חדשה חברים שישה ח"כים, היא מקבלת שני חברי וועדה, לעומת ש"ס שמונה תשעה חברי כנסת, יהיה רק חבר אחד".

ועדת החוקה גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד