י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת פינוי אביתר

גנץ הטיח בדרעי: "נותן יד לרמיסת החוק"

גנץ מגיב לביקורו ולדבריו של דרעי היום במאחז אביתר: "דינו של המקום להתפנות. אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום". כך גנץ | דרעי משיב לשר הביטחון

גנץ הטיח בדרעי: "נותן יד לרמיסת החוק"
אריה דרעי ובני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הדרישה הביטחונית לפנות את היישוב ׳אביתר׳ ביהודה ושומרון, שנקרא של שמו של הקדוש אביתר בורובסקי הי"ד מוביל לעימות פומבי בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הביטחון בני גנץ, סביב בקשתו של הראשון לכנס את הקבינט טרם ההחלטה על פינוי המקום.

היום (ראשון) סיירו ביישוב נציגי סיעת ש"ס, בסיומו שיגר חבר הכנסת אריה דרעי, מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו לכנס את הקבינט הביטחוני - מדיני טרם פינוי המקום.

לדברי דרעי הישוב מהוות רשת ביטחון לתושבי המקום בכבישים הסובבים, ויש להשאיר את הישוב מיושב עם יהודים לא רק מבחינה אידאולוגית אלא גם משיקולים ביטחוניים וכי לא ייתכן שאלוף הפיקוד יקבל החלטה כה משמעותית ללא החלטת הדרג הביטחוני והמדיני עם כינוס הקבינט.

הערב השיב שר הביטחון בני גנץ לחבר הכנסת דרעי במכתב וקרא לו שלא לתת יד לרמיסת החוק. גנץ מתעקש לפנות את היישוב; "אין מדובר בפינוי יישוב סדור ובגזירת גורל על משפחות. מדובר בכניסה לשטח, שנעשתה בחסות מבצע שומר החומות, לא בצורה חוקית, וללא כל אישור מהגורמים המוסמכים ודינו של המקום להתפנות״, קבע השר גנץ במכתבו.

עוד הוסיף גנץ וכתב לדרעי כי "הנושא נמצא בסמכותי שר הביטחון, ובימים האחרונים אני עוסק בניסיון להגיע לפינוי מוסכם. הנושא יטופל על ידי גורמי הביטחון ועל ידי באופן אישי, ובאופן הרגיש ביותר והנחוש ביותר".

גנץ תקף את דרעי במרומז וקרא לו "לא לתת את ידו לעידוד התנהלות של רמיסת החוק. אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום". כך גנץ לדרעי.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב לתשובת שר הביטחון גנץ בנושא הישוב אביתר ואמר: "מן הראוי כי הקבינט כולו ייחשף למידע הרלוונטי ולעמדות המומחים טרם קבלת החלטה קשה ובלתי הפיכה. במסגרת בחינת העניין מן הראוי כי שר הביטחון והממשלה בכללותה ישקלו את חשיבותו הרבה של היישוב היהודי ביהודה ושומרון. חשיבותו הביטחונית והמדינית למדינת ישראל ולעם ישראל בעת זו. וכי אכיפה בררנית היא הפוגעת בשלטון החוק".

עוד הוסיף יו"ר ש"ס דרעי: "אסיים מכתבי בהתייחסות לסיפא שבתשובתך. מאז ומתמיד מפלגת ש"ס נהגה בצורה ממלכתית והתנגדה לכל ביטוי של "רמיסת החוק" כלשונך, על אזרחי המדינה לכבד את החלטות הרשויות הנבחרות גם אם אינם מסכימים עימן. לצד זאת – ולא במקום – על הרשויות הנבחרות להשתדל להיות ראויות לאמון זה ולנהוג במקצועיות, בסבירות וברגישות, בעיקר בנושאים רגישים כבנושא זה".

אביתר אריה דרעי בני גנץ פינוי מאחזים מאחז בלתי חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד