י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החרדית שניצלה בראיון מיוחד

אם לששה ברחה מהבניין: "רצתי עם שני ילדים וחשבתי שהעולם נחרב"

חרדית שהיא ושני ילדיה ניצלו מהתופת שוחחה עם 'בחדרי חרדים' ושחזרה את רגעי האימה | היא שבה לביתה אחר חצות ליל מהתוועדות, שמעה רעשים מוזרים בבניין וחשבה לעצמה מי משפץ בשעה מאוחרת שכזו | שניות לאחר שאזרה תושייה וברחה עם ילדיה, הבניין קרס לנגד עיניהם

אם לששה ברחה מהבניין: "רצתי עם שני ילדים וחשבתי שהעולם נחרב"
זירת האסון במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

בעוד העולם צופה בניסיונות חילוץ הנעדרים מהריסות הבניין בן ה-12 קומות שקרס במיאמי, הפרטים הולכים ומתבהרים אט אט. לצד טרגדיה נוראה של 9 הרוגים ו-150 נעדרים, מתוכם כ-35 יהודים, גם ניסים התרחשו בבניין. משפחת ניר החרדית הצליחה לברוח רגע לפני שהכל קרס.

שרה ניר שהתה עם שני ילדיה בני 15 ובן 25 בבית בפלורידה, בזמן שהבניין החל להשמיע קולות מפחידים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא משחזרת את הנס הגדול שאירע לה ולילדיה. היא חזרה מהתוועדות של חב"ד בשעה 12:30 אחר חצות, היא החלה לשמוע קולות מוזרים בבניין וחשבה שמישהו משפץ שם, ולא הבינה מי מעז לבצע שיפוצים בשעה כה מאוחרת.

שרה התגוררה בקומת הכניסה, בעלה היה מחוץ לעיר, והיא שהתה בדירה עם שני ילדיה. היא החליטה לגשת לשומר בכניסה לבניין ולהתלונן על הרעש, תוך כדי שהרעש הולך ומתגבר, השומר אומר לה שיבדוק את הנושא. לפתע רואה שרה איך החניון מתמלא בפסולת בניין שפשוט קורס, ורואה במסדרון את הבת שלה בת ה-15. היא צעקה לעברה ולעבר הבן שלה בן ה-25 לברוח החוצה כי "יש רעידת אדמה".

הבת ענתה לה שהיא לא יכולה לצאת לרחוב עם פיג'מה, האם שרה צעקה לעברה בהיסטריה "תברחי יש רעידת אדמה", הבת שמה על עצמה שתי מגבות, וככה שלושתם החלו לרוץ לעבר הרחוב, כשהגיעו לרחוב, הם רואים את הבניין קורס לנגד עיניהם.

שרה סיפרה שהיא חשבה שסוף העולם הגיע, היא החלה לרוץ עם שני ילדיה ברחובות שהתמלאו אבק, במשך ארבע שעות היא הסתובבה ברחוב ללא פלאפון, ללא שום חפץ שלה, הכל נקבר תחת ההריסות, לאחר ארבע שעות אדם שצעד ברחוב פנה אליה והציע לה עזרה. הוא אמר לה כי הוא יהודי וכי הוא שירת בצה"ל. הוא אמר ששמו יונה בן אברהם, הוא לקח אותה למלון מקומי וסידר לה חדר, בהמשך הצלב האדום נכנס לתמונה, והארגון לקח על עצמו את תשלום שהות המשפחה במלון.

שרה אומרת ל'בחדרי חרדים', על הנס הגדול, "השם נתן לי סימנים, חזרתי מאוחר מההתוועדות של חב"ד, אז לא ישנתי, השם נתן לי רמזים לברוח, וברחתי". לשרה יש סה"כ ששה ילדים, אחד מהם נשוי ומתגורר בניו יורק, ושלושה נוספים לומדים בישיבות בארץ, והשבוע הם אמורים לחזור לארה"ב לחופש הגדול, וכן השניים שהיו איתה בבניין שקרס וניצלו בנס.

"אני מבקשת להעביר מסר לכולם" אומרת שרה, "חשבתי שהעולם נגמר, שיש רעידת אדמה, לא ידעתי שיש ליקויים בבניין, אחרת לא הייתי גרה שם, השם עזר לי, ברוך השם שאני בחיים, ברוך השם שהילדים שלי בחיים". סיכמה את השיחה עם 'בחדרי חרדים'.

בתוך כך, על פי הדיווח ב'כאן', בני משפחות הנעדרים התבקשו לתת דגימות די-אן-איי כדי לסייע בזיהוי גופות, המשלחת הישראלית הגיעה לתרום מהמומחיות שלה בתחום. 

קריסת בניין אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד