י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קואליציה אנטי-איראנית

בכיר בממשל הפקיסטני נועד עם ראש המוסד

על רקע תרגיל בינלאומי בו תיקח חלק ישראל לצד מדינות מוסלמיות, מדווח הערב כי בכיר פקיסטני הגיע לישראל עם דרכון בריטי בסוף 2020 ונועד בין היתר עם ראש המוסד היוצא יוסי כהן

בכיר בממשל הפקיסטני נועד עם ראש המוסד
יוסי כהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יועץ בכיר של ראש ממשלת פקיסטן הגיע לביקור מדיני בישראל ונועד בין היתר עם ראש המוסד. לפי הדיווח ב'ישראל היום' שמגיע ממקור באסלמבאד, היועץ ששמו סעיד בוכרי הגיע לביקור קצר בישראל בשבוע האחרון של חודש נובמבר 2020.

היועץ הבכיר שמתגורר בלונדון הגיע לישראל בעזרת דרכונו הבריטי וישר עם נחיתתו הוא נלקח לתל אביב שם נועד עם בכירים במשרד החוץ והעביר את המסר ששלח ראש ממשלתו. לפי הדיווח הוא גם נועד עם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן שאליו העביר מסר מהרמטכ"ל הפקיסטני קמאר ג'אווד בג'ווה.

גם איחוד האמירויות לוקחת קרדיט על השת"פ החדש ונכתב כי הגורם מסר ל'ישראל היום' שהביקור והמגעים מגיעים לאחר 'לחץ כבד מצד איחוד האמירויות'.

הפרסום מגיע בעיתוי מעניין. לפי הדיווח, ישראל תיטול חלק בתרגיל הבינלאומי לצד מדינות מוסלמיות, בהן מצרים, איחוד האמירויות, פקיסטן, מרוקו, טוניסיה וטורקיה. עוד ישתתפו בתרגיל: אוקראינה, ארה"ב, גיאורגיה, בולגריה, רומניה, יוון, איטליה, צרפת, בריטניה, קנדה, לטביה, מולדובה, דנמרק, אלבניה, שבדיה, דרום קוריאה, נורבגיה, ליטא, ספרד, פולין, אסטוניה, יפן, ברזיל, אוסטרליה, סנגל ונאט"ו.

גורמים מדיניים מסבירים כי מדובר באמירה משמעותית של ממשלת בנט-לפיד שלוקחים את הצד האמריקאי במאבק מול סין לאחר שבשבוע שעבר הצטרפה ישראל לגינוי סין במועצת זכויות האדם של האו"ם בשל בקשה של ממשל ביידן וכן ההשתתפות הישראלית בתרגיל הבינלאומית היא למורת רוחו של ממשל פוטין.

עוד דווח כי בתרגיל הבינלאומי צפויים להשתתף מספר שיא של 32 מדינות משש יבשות, 5,000 גייסות, 32 כלי שיט, 40 מטוסים ו-18 צוותי צלילה וקומנדו. התרגיל יכלול, בין השאר, לחימה בכמה חזיתות, כולל שימוש באמצעים אמפיביים, תמרונים קרקעיים, פעולות צלילה, לוחמה נגד צוללות והגנה אווירית.

 

פקיסטן יוסי כהן המוסד ראש המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד