ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מנטרים וממליצים

החוקרים מבהירים: אין מה לשאוף למיגור נגיף קורונה כעת

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה מנטרים את מצב התחלואה בארץ, וגם הערב פרסמו דו"ח מיוחד של ניטור הנגיף: מכפיל את עצמו מידי 3-4 ימים, לצד המלצות: הסיכון מקורונה גדול משמעותית מזה שבחיסון

החוקרים מבהירים: אין מה לשאוף למיגור נגיף קורונה כעת
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פרסמו גם היום (ראשון) דו"ח עדכני על מצב התחלואה בארץ.

הנקודות העיקריות במסמך היום היו כדלהלן: ההתפשטות בארץ מתרחבת, בערים רבות ניכרת הדבקה משמעותית, עם הכפלה מדי 3-4 ימים.

בנוסף הצוות מראה, באמצעות השוואה למדינות אחרות בעולם, שבשלב הנוכחי עדיין לא ניתן לומר האם סיבת ההתפרצות בשבוע שעבר היא בעיקרה הווריאנט דלתא (אשר למעשה התגלה בישראל כבר באפריל) או שהסיבה היא אנושית (הורדת מגבלות הקורונה בשבועות האחרונים).

עוד הזהירו החוקרים כי בעולם ניכר שגל הדבקה יתבטא בתחלואה קשה לאחר זמן ארוך מהעבר, עקב הגנת החיסון, ולכן ניהול לפי מצב בתי החולים עלול להתברר כמאוחר מדי ואינו מומלץ.

ולדעת הצוות, שאיפה למיגור אינה ריאלית כל עוד המגפה בעולם ממשיכה להתפשט. ובנוסף אין שינוי בהערכה שהחיסון יעיל נגד הווריאנטים הנפוצים כרגע, ומפחית סיכוי הדרדרות לתחלואה קשה אפילו בהינתן הדבקה של מחוסן.

"לאור כל הכתוב לעיל – המטרה הישראלית צריכה להיות הורדת תחלואה רצופה, בעיקר באמצעות הגברת התחסנות. בשלב הנוכחי יש צורך בשילוב אמצעים רכים (מסכות ותו ירוק)" הבהירו החוקרים.

בנוסף להערכת המצב פרסמו החוקרים גם את המלצותיהם: הצוות ממליץ למנוע התפשטות בלתי נשלטת של המגפה, גם בילדים. יש אי וודאות הקיימת בנתונים ביחס לסיבת ההתפרצות בישראל, לתופעות ארוכות הטווח של המחלה, ולתכונות הווריאנט דלתא, ולכן לא כדאי להסתכן בהדבקה נרחבת.

קצב ההתפשטות הגבוה נובע ככל הנראה גם מהורדת התו הירוק והסגול ועטיית המסכות. לכן מומלץ לחדש את התו הירוק ולהקפיד במסכות. אם תמשיך ההתפרצות, אז יש לשקול להגביל התקהלויות במיוחד במקומות בעלי נוכחות של לא מחוסנים.

יש חשיבות גבוהה בחידוש וזירוז ההתחסנות, בכל הגילאים (מעל 12). הסיכון מקורונה גדול משמעותית מזה שבחיסון, במיוחד כשיש התפרצויות. והגברת השליטה על הכניסה בארץ היא חיונית. בדיקה בכניסה לארץ ובדיקה נוספת לאחר 3-4 ימים.

קורונה האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד