י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מודל לחיקוי

מנסור עבאס: "גם החרדים למדו להסתדר עם הממשלה"

מנסור עבאס יו"ר רע"מ התראיין לעיתון אל קודס, והתייחס לסוגיות הבוערות, וכמובן לחוק המונע איחוד משפחות פלסטיניות שמאיים על עתידה של ממשלת בנט

מנסור עבאס: "גם החרדים למדו להסתדר עם הממשלה"
מנסור עבאס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס שהפתיע בכניסתו ההיסטורית לממשלה בישראל כמפלגה ערבית ראשונה, התראיין הערב לעיתון 'אל קודס' ואמר כי "אף אדם פלסטיני אינו יכול להסכים לחוק איסור איחוד משפחות, ההסדר עדיין לא הבשיל, ואנחנו עדיין עובדים".

עבאס אמר כי החוק הזה, אשר אושר מדי שנה במשך 17 שנה, נדון לראשונה בממשלה, "איננו מתאבדים, ונפעל בחוכמה כדי לענות על רבים משאיפותינו, ואולי העניינים ייפתרו במפגש בינינו לבין שר הפנים".

עוד אמר איש התנועה האסלאמית כי מפלגתו השפיעה גם בממשלה הקודמת, "כבר השפעתי על מספר החלטות כאשר ממשלת הימין שלטה לפני הממשלה הנוכחית".

"ברור היום שאנחנו שחקן משפיע. למשל, החוק האוסר על איחוד משפחות עבר ביום אחד מאז 2003 ללא דיון ישראלי בנושא. כיום כולם עסוקים בו כבר שבועיים, והממשלה לא הצליחה לחוקק אותו מכיוון שהעמדה המאוחדת שלנו מוצקה".

"יש התלבטויות והחלטות לשרת את האינטרסים של הקהילה הערבית ברשתות החשמל והמים, ולהתערב כדי לעצור את הקנסות שהוטלו על בניית בתים ערבים בנגב ובמקומות אחרים, ואנחנו עדיין בתחילת הדרך, ישנה עבודה יומיומית מול המשרדים".

האם יש הבנות שלא הוזכרו בהסכם? נשאל מנסור עבאס והשיב: "בטח. ההבנות הכלליות רחבות יותר מההסכם הקואליציוני, ואנחנו מתקדמים בו צעד אחר צעד, מכיוון שהוא הסכם מדיני. יש שאיפות לדברים שאנחנו יכולים לעשות עם הממשלה הזו מעבר למה שיש בהסכם".

עבאס התייחס למפלגות החרדיות ואמר, "אפילו היהודים החרדים לא קיבלו את התקציבים אלא באמצעות הסכמים פוליטיים". לדבריו, "קיימת מציאות פוליטית האומרת כי ניתן להשיג את זכותך ודרישותיך רק באמצעות השתתפותך הפעיל במשחק הפוליטי בישראל, ועלינו ליישב בעיות דחופות ומסוכנות שלא ניתן לחכות עליהן, כגון הפשע המשתולל".

באשר לקשר שלו עם הרשימה המשותפת, ממנו פרש ונחלק, אמר יו"ר רע"מ: "חלק מהם מתנהלים איתנו בהיגיון עם מערכת יחסים נורמלית, גם עם אלה שאנו חולקים עליהם פוליטית, אך למרבה הצער שאר חברי הכנסת אינם מאמצים את ההגיון הזה, וקרה שהם עברו לצידנו ולא אמרו לנו שלום וגישתם הייתה עוינת".

בהתייחס לסוגייית המדינה הפלסטינית אמר עבאס: "אנו רוצים להקים מדינה פלסטינית בגדה המערבית, עזה וירושלים ומימוש זכויותינו האזרחיות, הלאומיות והדתיות במערכת אזרחות שווה עם יחסי ערבים-יהודים המבוססים על שוויון, ולא על כפיפות ונחיתות, אנחנו רוצים להגיע למצב של שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין שני העמים מכיוון שאנחנו חיים בצל הסכסוך העקוב מדם".

האם קיבלת שיחות מצד גורמים פלסטינים הקשורים לנושא הסכסוך? נשאל עבאס והשיב: "אבו מאזן לא יחסוך כל מאמץ לדחוף להסדר ולפתרון לטובת העם הפלסטיני שלנו".

הוא נשאל האם זאת הצהרה כללית האם היו בכלל מגעים ראשוניים?. "אנו משאירים את העניין הזה לזמנו". זה כולל אנשי קשר מצד עזה? "אנחנו עזבנו את הנושא הזה, אז למה לדבר עליו בשלב זה?". כך מנסור עבאס, שלעת עתה משמש כסגן יו"ר הכנסת וכיו"ר ועדת הפנים של הכנסת ומחזיק בהבטחה להתמנות לסגן שר וכן לקבל לידיו מעל 50 מיליארד ש"ח לטובת המגזר הערבי, לצד חצי מיליון ש"ח שבהם יעשה כראות עיניו למטרות החשובות לו.

מנסור עבאס אל קודס המפלגות החרדיות ממשלת בנט לפיד מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד