י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אין חדש ביצוא הישראלי: יהלומים והייטק בראש

דו"ח הלמ"ס מצביע: צניחה משמעותית ביצוא בחודשים האחרונים • בחודש ספטמבר 2010, הסתכם היבוא ארצה ב-4.2 מליארד דולר, והיצוא רק ב-3.6 מליארד

אין חדש ביצוא הישראלי: יהלומים והייטק בראש

צניחה משמעותית נרשמת ביצוא, כאשר על פי נתוני הלמ"ס בחודש ספטמבר 2010, הסתכם היבוא ארצה ב-4.2 מליארד דולר, והיצוא רק ב-3.6 מליארד. ובמילים אחרות: גרעון מסחרי של 600 מיליון דולר.

לאחר ירידה קלה של 1.9% ביצוא שנרשמה בחדשים אפריל-יוני, נרשמה צניחה של ממש בחודשי יולי-אוגוסט בשיעור של 9.4%. חשוב לציין, כי הירידה משמעותית אף יותר, כאשר משקללים את צניחת הדולר אל מול שאר המטבעות המובילים, כך שבהמרה של הסכום מהיורו, השטרלינג וכו' לדולר היצוא 'מרויח' יותר דולרים מאשר בעבר.

גידול חד נרשם ביבוא של עץ ומוצריו - 35.7%, לעומת ירידה משמעותית ביבוא בדים וחוטים (-26.9%), ברזל ופלדה (-18.3%) ומוצרי גומי ופלסטיקה (-17.8%).

בתחום היצוא: היהלומים נשארו המוצר היציב ביותר עם 18% מסך היצוא, ויצוא טכנולוגיה המהוה 49% מכלל היצוא התעשייתי (למעט יהלומים), אשר למרות ירידה של 2.8% עדיין מהוה המוצר הטוב ביותר שיש לישראל להציע בשווקי תבל.

לירידה בערך הדולר השפעה גדולה על הפיחות ביצוא, כאשר השקל מתייקר בשווקי העולם ביחס לדולר ומעלה את מחיר הסחורה הישראלית. בעבר כבר התריע יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, כי המשך במגמת התחזקות השקל יוביל לפיטורים המוניים במשק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד