כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאמצי החילוץ במיאמי נמשכים

"רוצים להחזיר את בני המשפחה, אם חזרנו ריקים קשה לנו מאד"

קריסת הבניין: כוחות החילוץ ממשיכים לעבוד סביב השעון בזירת האסון במיאמי. "אנחנו רוצים להחזיר את בני המשפחה למשפחותיהם, וכשאנחנו עולים חזרה מההריסות בידיים ריקות, קשה לנו מאד". מתארת אחת הנשים שבצוותי החילוץ | לדבריה, אנחנו מכינים את המשפחות לגרוע מכל

"רוצים להחזיר את בני המשפחה, אם חזרנו ריקים קשה לנו מאד"
זירת האסון במיאמי צילום: FEMA Region 4

לפחות שישה עד שמונה צוותי חיפוש חופרים בין ההריסות בכל זמן נתון, אמרה ראש העיר מיאמי-מייד שבמחוז סורפסייד, מיאמי, דניאלה לוין קאווה. מאות עובדים נמצאים בכוננות למשמרות שמתחלפות ללא הפסקה כאשר החיפוש נמשך 24 שעות ביממה.

"אנחנו חותכים תעלה עמוקה כדי לסייע לנו להגיע לצד השני, התעלה הזו קריטית מאוד להמשך תהליך החיפוש וההצלה, המשכנו כל הלילה לבנות את אותה תעלה, וכתוצאה מכך הצלחנו למצוא ארבע גופות נוספות בהריסות, כמו גם שרידי אדם נוסף". כך אמרה קאווה לרשת CNN.

כוחות ההצלה לא ויתרו על מציאת ניצולים. "אנחנו עובדים שעה אחר שעה, זה מה שאנחנו עושים, אנחנו מצילים אנשים", כך אמרה מגי קסטרו מכוחות החילוץ של עיריית מיאמי-דייד.

היא הוסיפה בכאב רב: "אנחנו רוצים להחזיר את בני המשפחה למשפחותיהם, וכשאנחנו עולים חזרה מההריסות בידיים ריקות, קשה לנו מאד".

משפחות רבות שיבחו את עובדי החילוץ המסכנים את חייהם מחשש לקריסה של שאר אגפי הבניין, והודו להם על הניסיון למצוא את יקיריהם הנעדרים. אך יש שהפנו את כעסם כלפי האחראים בטענה כי מאמצי החיפוש איטיים מדי.

קסטרו אמרה שהיא מבינה מדוע "יש משפחות שמנתבות את כעסן וחרדתן כלפי אותם אנשים שמנסים לעזור", היא אמרה כי היא מבינה את הרגשות, "אין להן איפה לשים את הרגשות האלה כרגע, כי יש הרבה כאלה. וזה בסדר. אם הם צריכים לכוון אותם אלינו, אנחנו מוכנים להתמודד עם זה יותר ויותר, אנחנו מבינים שהן חייבות לתת לרגש הזה לצאת איפשהו" אמרה.

ובעוד משפחות נאחזות בתקווה למצוא נעדרים בחיים, גורמים רשמיים מנסים לתמוך בהן ולהכין אותן לגרוע מכל. "שוחחנו איתם גם על ההתפתחויות, למשל על חלקי הגוף - מציאת חלקי גוף", כך אמרה דניאלה לוין, ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, שנפגשה עם בני המשפחות אתמול (ראשון) בשעות הבוקר.

"ברור שאלו חדשות קשות מאוד, והמשפחות מבינות שזו אפשרות, אז אנחנו מדברים על זה, איך לוקחים בדיקת DNA, מה קורה עם הנבדק, איך הם יקבלו הודעה".

בעוד שסיכויי ההישרדות של הנעדרים מתמעטים בכל יום, צוותי חיפוש עדיין נמצאים במשימות הצלה, אמרה מגי קסטרו מכוחות החילוץ לרשת CNN.

"אנחנו מתכוונים לעבור על כל ערימת ההריסות הזאת, עד שנעבור על הכל" הבטיחה. "אנחנו לא ננוח עד שמיצינו כל אמצעי אפשרי למצוא מישהו בהריסות האלה".

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד