כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הדו"ח שהתריע על המחדל

לפני קריסת הבנייה: נדרשו תיקונים בעלות 9 מיליון דולר

ככל שחולפים הימים מתבררים ממדי האסון במיאמי שהיו יכולים להימנע אילולא היו לוקחים ברצינות אזהרות מוקדמות של אנשי מקצוע | דו"ח שפורסם לפני כשלוש שנים התריע על תיקונים משמעותיים שהבניין חייב לעבור בעלות של מעל 9 מיליון דולרים | "כל אלה היו דגלים אדומים שהיה צריך לטפל בהם", אומר מהנדס מומחה

לפני קריסת הבנייה: נדרשו תיקונים בעלות 9 מיליון דולר
זירת האסון במיאמי צילום: FEMA Region 4

כמעט שלוש שנים לפני שהתמוטט הבניין מול הים במיאמי, חברת הנדסה העריכה כי תיקונים משמעותיים שהבניין זקוק לו יעלו יותר מ-9 מיליון דולר.

הודעה שנשלחה לתקשורת בדוא"ל של חברת 'מוראביטו', הייתה בין סדרת מסמכים שפרסמה העיר סרפסייד כאשר נמשכים מאמצי החילוץ באתר הבניין שקרס, שם נותרו יותר מ-150 איש תחת ההריסות. לפחות תשעה בני אדם נהרגו בקריסה.

אומדן עלות התיקון הראה כי תיקונים בכל הבניין יעלו יותר מ-9.1 מיליון דולר, העבודה לא נעשתה עד לקריסת הבניין. בדיווח בתקשורת האמריקאית נאמר כי האיטום מתחת הבריכה נכשל והונח בצורה לא נכונה, האיטום הונח בצורה ישרה במקום משופע, ומנע ניקוז מים.

"האיטום הכושל גורם לנזק גדול למשטח הבטון שמתחת לאזורים אלה. אי החלפת האיטום בעתיד הקרוב תביא להרחבת מערך ההידרדרות של הבטון", נכתב בדו"ח, אך דבר לא נעשה לתקנו. בנוסף תיקונים רבים בעמודים ובקירות תומכים לא נעשו, סדקים שהתגלו לא טופלו, "כל אלה היו צריכים להיות מטופלים במהירות" אמר גרג שלזינגר, עורך דין המתמחה בליקויי בנייה ומהנדס פרויקט בנייה לשעבר.

"הבניין הראה שיש לנו בעיה רצינית", אמר שלזינגר על המסמכים החדשים שפורסמו, "הם התעלמו מכך, התחזוקה לא הייתה תקינה. כל אלה היו דגלים אדומים שהיה צריך לטפל בהם, אבל הם לא היו בטיפול".

"בזמן קריסת הבניין נערכו תיקוני גגות, אך שיקום הבטון התחתון טרם החל", נכתב בהודעה. ראש עיריית סרפסייד, צ'רלס בורקט, אמר לתקשורת: "זה היה צריך להיות דבר מאוד פשוט, בניינים באמריקה לא נופלים ככה סתם. יש סיבה. עלינו לגלות מה הסיבה לכך".

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד