י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההחלמה ארוכה יותר

האיראנים מודים: "הרכבים שלנו חותכים אנשים כמו סכינים"

האיראנים מודים, מכוניות מתוצרת איראן הן נחותות וגורמות לפציעות בתאונות דרכים בצורה חמורה יותר בהשוואה למכוניות תוצרת ארה"ב או אירופה

האיראנים מודים: "הרכבים שלנו חותכים אנשים כמו סכינים"
נסיעה מהירה. אילוסרציה צילום: unsplash

בתאונת דרכים עם מעורבות רכבים תוצרת חוץ, אם נוסעים נפצעים, אזי תוך כמה ימים הם משוחררים מבית החולים, כי הפציעות קלות, בעוד שטיפול רפואי לאחר תאונה ברכב תוצרת איראן, אורך מספר חודשים עד שנוסעי מכוניות מתוצרת איראן מתאוששים. כך אומר דובר שירותי החירום האיראניים, מוג'טבה ח'אלדי.

הוא אמר לתקשורת באיראן כי מכוניות מתוצרת זרה מצוידות ביותר מתריסר כריות אוויר ונוסעיהן זקוקים בדרך כלל לטיפול של 4-5 שעות בבית חולים כדי להשתחרר אחרי טיפול. לעומת זאת, מכוניות מתוצרת איראנית "חותכות אנשים כמו סכינים" ונדרשים עד חמישה חודשים עד שהפצועים ישוחררו מטיפול רפואי.

ח'אלדי הזכיר את איכות הכבישים הלא-תקנית התורמת גם לתאונות ולנפגעים גדולים. באיראן יש שיעור גבוה יותר של מקרי מוות מתאונות דרכים בהשוואה לממוצע העולמי של 17 מקרי מוות לכל 100,000, באיראן יש עם 27 מקרי מוות לכל 100,000, ומדורגת מבחינת בטיחות, ב-50 מדינות מלמטה בקרב 193 מדינות וטריטוריות.

הדובר הציג נתונים לפיהם, לפחות 16,000 בני אדם מתים בתאונות דרכים מדי שנה, בעוד פקידים אחרים טענו כי המספר קרוב יותר ל-25,000. מכוניות המיוצרות באיראן הן בעיקר דגמים אירופיים ישנים יותר, שלדעת אנשים מומחים, הן מיוצרות בסטנדרטים איכותיים נמוכים בהרבה ותורמים ליותר תאונות דרכים.

איראן תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד