כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הנשיא לשעבר מטריל שוב

אחמדינג'אד מזהיר את רשויות איראן מפני שביתות מתמשכות בתחום הנפט

מחמוד אחמדינג'אד נשיא איראן לשעבר מטריל אל משטר האייתולות, וטוען כי המצב הכלכלי בשוק התעסוקה רע מאד וייתכנו שביתות נוספות | ההצהרה באה על רקע שביתתם של עובדי הנפט ובתי הזיקוק במדינה שפרנסתם נפגעה קשות בעקבות האינפלציה המרקיעה שחקים באיראן

אחמדינג'אד מזהיר את רשויות איראן מפני שביתות מתמשכות בתחום הנפט
מחמוד אחמדינג'אד נשיאה לשעבר של איראן צילום: מתוך הטוויטר

אחרי שהאשים את גיסו של חמינאי בקשר עם ישראל, וטען שיש חפרפרת ישראלית בביון האיראני, כעת מחמוד אחמדינג'אד נשיא איראן לשעבר מטריל אל משטר האייתולות, וטוען כי המצב רע מאד וייתכנו שביתות נוספות.

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, פרסם הצהרה בה הזהיר את הממשלה מפני השלכות לגבי עובדי נפט ובתי זיקוק באיראן שהחלו ב-21 ביוני והתפשטו למפעלים וחברות רבות ברחבי איראן.

אחמדינג'אד הגן בהצהרתו על דרישותיהם של עובדי קבלן זמניים בתחום הנפט והפטרוכימיה, שהם עד כה קבוצת העובדים השובתת העיקרית. הם דורשים שכר גבוה יותר על רקע האינפלציה המרקיעה שחקים באיראן.

עובדי המגזר הציבורי באיראן מקבלים כיום פחות מ-300 דולר משכורת חודשית, הם דורשים יותר מ-400 דולר והטבות אחרות. מסעות השביתות והמחאות מכונות "קמפיין 1400", לרגל שנת 1400 בלוח השנה האיראני.

בשני העשורים האחרונים חברת הנפט הלאומית האיראנית, גוף ממשלתי, הפסיקה להעסיק עובדים קבועים בתחומים רבים כאשר עובדים מבוגרים יצאו לפנסיה, ואלפי עובדים חדשים הפכו לעובדים בעלי חוזה זמני. הפרקטיקה החלה להתפשט בקרב חברות קטנות יותר, המתעוררות לאחרונה בתחום, ואלו מנצלים את המצב ומשלמים 'גרושים'.

גם חקלאים המגדלים בעלי חיים ערכו הפגנות בכמה מחוזות איראניים, הם דרשו מחירים נמוכים יותר עבור מזון לבעלי חיים ומחירים גבוהים יותר עבור תוצרתם. הפגנות התקיימו במספר ערים באיראן, החקלאים מזגו חלב ברחובות שיראז, בירת מחוז פארס במחאה.

מפגינים קראו סיסמאות נגד מחירים גבוהים, ואמרו כי החקלאים פשטו את הרגל ואיבדו את כל התקווה. בשבת אף קיימו חקלאי בעלי חיים מחאה בעיר קרמן.

איראן מחמוד אחמדינג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד