י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אטיאס מסתער על הקרקע: שחרר מכרזים גם בירושלים

שר השיכון משווק קרקעות לעוד כ-4,000 יח"ד ב-17 ערים וישובים • והפעם גם בי-ם: 650 יח"ד, כולל ברמות ופסגת זאב • לוחץ על האוצר לממן עלויות הפיתוח לפרויקט 'יונה' בנצרת

שטייניץ מפריע לו. אטיאס. צילום: פלאש90
שטייניץ מפריע לו. אטיאס. צילום: פלאש90



שר השיכון אריאל אטיאס ממשיך לדהור, למרות כל החסמים העומדים בדרכו: משרד הבינוי והשיכון מוציא לשיווק קרקעות לכ-4,000 יחידות דיור ב-17 ערים וישובים ברחבי הארץ, וביניהם, למרבה השמחה, כלולה גם ירושלים.

בשדולת ארץ ישראל בכנסת מיהרו לשגר הודעה לתקשורת: "מברכים את השר איטיאס על פירסום המכרזים בירושלים".

"המכרזים אותם יפרסמו משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל בשבוע הקרוב התאפשרו הודות לעבודה מאומצת של עובדי משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל על מנת להסיר את החסמים לשיווק", אומרים במשרדו של אטיאס, וגם מפרטים: "במחוז מרכז בלבד יפורסמו כ-2,000 יח"ד וביניהם 1,142 יח"ד בנתניה. בירושלים יפורסמו 650 יח"ד, בשכונת ארנונה 412 יח"ד, בשכונת רמות 158 יח"ד ובפסגת זאב 80 יח"ד. 400 יח"ד במודיעין בשכונת ציפורי, 450 יח"ד בת"א, ו-480 יח"ד באשדוד.

"לאור הביקושים הגדולים הקיימים במחוז דרום המשרד יפרסם מכרז נוסף בעיר אופקים ל-235 יח"ד, וכן מכרז נוסף ל-213 יח"ד בעיר באר שבע, והגרלות לבני ביתך בעיר ירוחם בסך של 58 מגרשים. בנוסף יפורסם מכרז להגרלה בין נכים ל-22 מגרשים בקרית מלאכי.

"במחוז צפון יפורסם מכרז ל-100 יח"ד בעיר כרמיאל ו-94 יח"ד בקרית מוצקין, מכרז בשיטת מחיר למשתכן המיועד אשר רוכשים את דירתם הראשונה. בעיר נצרת יפורסמו כ-100 יח"ד המיועדים למגזר הלא יהודי, זאת בנוסף ל-647 יח"ד שפורסמו במנה הקודמת.

"מדובר בתוצאות של מאמצים מרוכזים", אומר לנו השר. "התוצאות הללו הגיעו לאחר שינויים בסיסיים אותם ערכנו בסדרי העדיפויות של משרד הממשלה בכלל, ושל משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל בפרט".

הר יונה בנצרתצילום: הר יונה בנצרת
הר יונה בנצרת


הפרויקט המרכזי: 'יונה' בנצרת

הפרויקט המרכזי שילווה את לשכת השר בשבועות הקרובים יהיה פרויקט יונה ג' שבנצרת עילית. מדובר באחת מעתודות הקרקע שיש להן התאמה תכנונית לציבור החרדי. השבוע גם פורסמו דבריו של ראש העיר, שמעון גבסו, על כך שהוא מאוד מחכה לחרדים.

מדובר בתב"ע מאושרת ל-3000 יחידות דיור, המתאימות לצרכי המשתכן החרדי, ואשר בהחלט יכולות להביא הרבה אור לבתיהם של 3,000 זוגות מאורסים או נשואים, שעדיין לא מצאו 4 קירות לגור בתוכן. הסיבה שעד היום לא יצאו מרכזים בנצרת עילית, זו עלות פיתוח גבוהה 136,000₪ לדירה, 400 מיליון ₪ לכל אתר.

"כידוע ישנם מספר מרכיבים לעלות הדירה. בין המרכיבים זהו הפיתוח והתשתית, שהוא אחד משלושת המרכיבים של הדירה", מסבירים גורמים בכירים בלשכתו של אטיאס. "עלויות הפיתוח בהר יונה ג' התבררו כגבוהות מאוד, ואם אנו מדברים על עתודות קרקע של 3000 יח"ד שיצאו לשיווק למגזר החרדי, אנו מגיעים לסכום של 400 מיליון ₪ עלות הפיתוח והתשתית, ומפני שנצרת עילית הינה באזור עדיפות לאומית א', משרד השיכון ממן 200 מיליון ₪ 50% מעלויות הפיתוח.

"בנוסף, האתר יושב על הר, והקרקע קצת גולשת, מה שמייקר את עלות הבניה. השר אטיאס הנחה את מנהל המחוז, עוזי שמיר, להכין תכנית חלופית עם סבסוד עמוק יותר. לאחר מספר חודשים הונחה הצעה לעלות הפיתוח, להוסיף עוד 100 מיליון ₪ לסיבסוד הפיתוח, כך שמשרד השיכון יממן 300 מיליון ₪ מתוך 400.

"בישיבה שהתקיימה בלשכת השר אטיאס, יחד עם מנכ"ל המשרד ומנכ"ל ממ"י, מול המשנה לראש אגף תקציבים מר שרון גמבשו במשרד האוצר, על מנת לגייס 100 מיליון ₪ נוספים לעלות הפיתוח במקום, השר הגיש למשרד האוצר תוכנית מפורטת, המסבירה היתכנות כלכלית. בתוכנית יש אמדן למחירי דירות 3 חדרים 85 מ"ר בין 450 ל-480 אלף ₪ ואומדן של 4 חדרים 100 מ"ר ב-570 אלף ₪".

ביום שני האחרון, קצת לפני שנפתח מושב החורף של הכנסת, עוד הספיק השר להיפגש עם שר האוצר, יובל שטיניץ, לישיבה ממושכת שעסקה גם בסבסוד משכנתאות, ושם עלתה הדרישה להכריע בעניין הסבסוד בנצרת. השר אטיאס ביקש לדחוף את העניין ולהביאו לכלל סיום מוצלח על מנת שנוכל לצאת לשיווק בזמן הקרוב עם אלפי יחידות הללו".

אלא שבמשרד האוצר ממשיכים לשים רגלים למשרד השיכון, ומסרבים, בשלב זה, לפתוח את הארנקים. האם האצבעות של ח"כי ש"ס, בדרושות לאישור תקציב המדינה יגרמו לאנשי האוצר לשנות את דעתם? לנו נראה שכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד