כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הגזרה מתחממת

ארה"ב תקפה בעיראק: לפחות ארבעה מחבלים חוסלו

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מדווחת על תקיפה אווירית באזור אל-בוכמאל בגבול בין סוריה לבין עיראק | לפי דיווחים של כלי תקשורת פרו איראניים בעיראק מדובר בתקיפה אמריקנית שכוונה למיליציות השיעיות הפרו איראניות באזור מעבר אל-קאים בגבול בין המדינות

ארה"ב תקפה בעיראק: לפחות ארבעה מחבלים חוסלו
מהתקיפה הלילה צילום: רשתות חברתיות ערביות

ארה"ב תקפה בעיראק אתמול בלילה, לאחר שבסוף השבוע האחרון כמה מל"טים ממולכדים תקפו בקרבת הקונסוליה האמריקנית בארביל בחבל הכורדי. בפנטגון מאשרים כי ארה"ב עומדת מאחורי התקיפה בתגובה למתקפות על יעדים אמריקניים מצד המיליציות השיעיות העיראקיות שמקורבות לאיראן.

לפי דיווחים לא רשמיים בעיראק, ישנם ארבעה הרוגים בשורות המיליציות הפרו איראניות. התקיפה האחרונה שממשל ביידן הודיע עליה רשמית באותו אזור נגד אותן מיליציות הייתה בפברואר האחרון.

‏תמונותיהם של ארבעת ההרוגים בשורות המיליציות הפרו איראניות בתקיפה האמריקנית הלילה בגבול סוריה - עיראק, פורסמו. הארבעה נהרגו בצד העיראקי וכנראה משתייכים למיליציה גדודי סייד א-שוהדאא' וכבר יש איומים מצד המיליציות: "נמצאים בכוננות מלאה וממתינים להוראה מהפיקוד כדי להגיב ולנקום" כך דיווח רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11'.

ארבעת המחבלים המחוסלים

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, ‏התקיפה כוונה לאתרי מיליציות עיראקיות פרו-איראניות בגבול סוריה-עיראק. בהודעת הפנטגון נמסר כי התקיפה עליה הורה הנשיא ביידן, בוצעה בתגובה על תקיפות של מל"טים של המיליציות השיעיות בעיראק נגד הכוחות האמריקנים באזור.

התקיפה הגיעה ‏אחרי הבלגה מאוד מאוד ארוכה, זאת אחרי שבסוף השבוע אירעה מתקפת מל"טים ממלוכדים בקרבת הקונסוליה האמריקנית בארביל בחבל הכורדי בצפון עיראק. לה קדמו שורה של מתקפות על אתרים אמריקניים ברחבי עיראק.

‏לפי ההודעה של הפנטגון, הותקפו שני אתרים צבאיים בסוריה ואחד בעיראק של שתי מיליציות - גדודי חיזבאללה העיראקי וגדודי סייד א-שוהדאא', שתי מיליציות שמקורבות לאיראן. תגובה כאמור, על התקפות המל"טים על יעדים אמריקניים בעיראק.

רועי קייס מציין, כי ‏הפעם הקודמת שממשל ביידן הודיע רשמית על תקיפה בגבול סוריה - עיראקי הייתה אי שם בחודש פברואר שעבר. גם אז היא כוונה נגד מיליציות פרו איראניות בעיראק שתקפו קודם לכן יעדים אמריקניים. אלא שהתקיפה ההיא ממש לא הרתיעה אותן והן השתכללו והחלו להשתמש במל"טים בתקיפות נגד יעדים אמריקניים.

ארצות הברית גבול סוריה עיראק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד