ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בראיון בערבית

מנסור עבאס מצהיר כוונות: "אנו רוצים מדינה פלסטינית"

בעוד בקואליציה שומרים על עמימות יחסית בכל הנוגע לכוונות המדיניות, יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין אמש לכלי תקשורת פלסטיני ופרש את משנתו המדינית | 'בחדרי' עם תרגום הראיון בו נשמע עבאס כפי שלא נשמע בעברית מעולם

מנסור עבאס מצהיר כוונות: "אנו רוצים מדינה פלסטינית"
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

אתמול פורסם ראיון עם יו"ר רע"מ בתקשורת הערבית, שם התייחס עבאס למצב הפוליטי ולמצב מפלגתו שנמצאת בקואליציה, דבר שלא היה מקום המדינה, מפלגה המשתייכת לאחים המוסלמים היושבת באותה קואליציה יחד עם מפלגה כמו ימינה שמתיימרת לייצג את הימין הישראלי.

להלן תרגום הראיון מערבית לעברית, כפי שפורסם בכלי התקשורת 'אל קודס' אמש:

מה אתם רוצים? נשאל מנסור עבאס.

מנסור עבאס השיב: "אנו רוצים את הקמתה של מדינה פלסטינית בגדה, בעזה ובירושלים ולממש את זכויותינו האזרחיות, הלאומיות והדתיות כחלק ממערכת האזרחות השווה עם יחסים בין ערבים ליהודים שמתבססים על שוויון ולא נתינות ונחיתות. מה שמייחד את רע"מ הוא ההיבט הזה. ההשקפה שלנו רחוקה והיא אומרת שאנחנו רוצים להגיע למצב של שלום וביטחון הדדיים, מצב של שותפות וסובלנות בין העמים, כיוון שאנחנו חיים בצל סכסוך מדמם ואתה זקוק להיבט ערכי בפתרון שאתה מציג".

עוד הוסיף מנסור עבאס: "זה חלק מההשקפה שלנו אחרי שהצלחנו לקרוא את החברה הישראלית ודאגותיה. היינו יכולים להישאר במשך עשורים לדבר אל עצמנו עם החלומות שלנו והשאיפות שלנו בלי שזה יקבל הד בצד השני. אנחנו רוצים רטוריקה פוליטית שתבטא את הזהות ואת היעדים המצופים לחברה שלנו ולעם שלנו. אבל אנחנו רוצים להשפיע על האחר הישראלי, כפי שהוא שעושה ומשפיע עלינו באופן מתמשך".

אבל הסוגיה הפלסטינית אינה נמצאת בהסכם של רע"מ עם הקואליציה? נשאל עבאס.

"אני סבור שהנושא הזה נמצא בסוגיית המעמד, כלומר כאשר אתה מחזק את מעמדך הפוליטי כקבוצה וכאנשים, אז נותן לעצמך הזדמנות להשפיע בתחומים שחלק חושב שהוא לא נמצא בהם. ההצלחה שלנו לפנות לישראלי והמסר של השותפות ואחר כך השלום יחזירו לקדמת הבמה את התקוות להסדר הסכסוך, כפי שאנו רוצים".

יש הישגים שנראים אזרחיים ויש חלק עם היבט לאומי כמו ההגנה על בתים ערבים מפני הרס, וההכרה במספר מועט של כפרים שאינם מוכרים, אבל במישור של העם הפלסטיני לא הוזכר דבר, לא הזכויות ולא סיום הכיבוש נשאל עבאס.

"לא. ההסכם הזכיר בקוויו הכלליים את נושא השלום. אבל אני אומר שוב שההסכם הזה הוא משוואה פוליטית רגעית כדי להביא להקמת ממשלה שמורכבת מקטבים פוליטיים שונים. אבל ברור לי שהמעמד שאנו זוכים לו כרגע, יפתח לנו אופקים למסגרת הפלסטינים הכללית ולשיח בעניין הזכויות של העם שלנו. אני רוצה שזה יהיה באמצעות דיאלוג רציני ואמיתי כיוון שהרבה מדרכי המדיניות מתבססים על בורות ודעות קדומות לגבי העם שלנו והחברה שלנו".

אפשר לתרגם את הדברים שלך שממשלת המעבר הזו לא תוכל להיכנס לנושא הפלסטיני ולא תביא רבות באותו עניין?

"הממשלה הזאת רק נולדה. באופן ספציפי בגלל ההרכב המגוון שלה אפשר שהיא בעתיד תיכנס לסוגיות הסבוכות כיוון שהיא בנויה מקשת פוליטית רחבה ונקודת החולשה שלה יכולה להפוך לנקודת כוח כיוון שהיא תייצר בתוכה דיאלוג אמיתי סביב הסוגיה הזאת".

מנסור עבאס מדינה פלסטינית קואליציה מחנה השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד